کالج ها در آلمان



قسمت اول سوالات متداول طبقه بندی شده


دریافت پذیرش:


۱-برای کالج و بعد از اون دانشگاه نمره دیپلم مهمه یا پیش؟ هم معدل کل (نه کتبی!) دیپلم (سه ساله) و پیش دانشگاهی.


۲-برای مکاتبه باید به کجا ایمیل بزنم؟ به اینترنشنال آفیس دانشگاه (بعضی از دانشگاه ها ایمیل به خصوصی برای کالج وابسته دارن که اونم خوبه!)


۳- چه طوری میتونم پذیرش از کالج بگیرم؟ کالج پذیرش نمیده! (به جز متینگن و چند کالج دیگه که مستقیما پذیرش میدن-برای اطلاعات بیشتر به پست ددلاین و جزییات در وبلاگ مراجعه کنید)این دانشگاهه که پذیرش میده بهتون.


۴-کدوم دانشگاه ها ددلاین ندارن؟ همه دارن به جز کلاوستهال.

ادامه مطلب




لیست پایین نتایج اعضای گروه هستش که برامون ارسال کردن!


1)تاریخ مصاحبه: 21.06.2016
2) تاریخ اعلام نتیجه ویزا (تلفنی یا سایت) : 13.07.2016 سایت
3) سن و رشته تحصیلی: 22 کالج t-kurs
4) تاریخ امتحان : 13.08.2016
5) در صورت وجود گپ تحصیلی آیا به سفارت اعلام کردید؟ بله
6) آیا در طول انتظار برای ویزا مکاتبه ای با اداره مهاجرت/ سفارت داشتید؟  خیر
7) آیا تا بحال به کشورهای اتحادیه اروپا یا حوزه شنگن سفر داشتید؟ خیر
8)توصیه یا توضیحات اضافی: من این‌متنو تو ی وبسایت خوندم و‌فکر میکنم‌کاملا درست میگه: چند تا نکته میگم بد نیست من خودم خیلی ادم استرسی هستم در طول مدت انتظار برای ویزا خیلی فکر و خیال میکردم.فکر میکنم این افکار بخاطر جو سازی و صحبت های دیگران باشه به نظر من همه چیز روتین و روی برنامه هست از لحظه ای که مصاجبه میکنی که خیلی ساده است اما انقد استرس ایجاد میکنن که ناخداگاه همه برنامه های ادم به هم میریزه به نظر من تمام این پروسه خیلی ساده و منظم هست تو این مدت تنها راه اینه که ادم مسافرت بره یا اینکه خودشو مشغول خوندن زبان یا دیدن فیلم بکنه چون سخت میگذره و اینم بگم به قول دوستان پروسه ویزا برای هر کس متفاوته و اگر مدارک کامل باشه دلیلی نداره برای ریجکت شدن اینم بگم چون نامه پذیرش من از هانوفر دیر رسید من درخواست ویزام را با دانشگاه بوخوم دادم همون دانشگاهی که خیلی از دوستان میگن ویزا نمیشه یا 50-50 هست به نظرم این صحبت کاملا غلطه امیدوارم همه دوستان این دوران رو بگذرونن و بدونن که بدون توجه به حرف دیگران کار خودتون را انجام بدید.

#ویزا



1)تاریخ مصاحبه: 10.05.2016
2 ) تاریخ اعلام نتیجه ویزا (تلفنی یا سایت) :  اول تلفن زدن بعد سایت نسون داد، ٣ یا ٤ هفته بعد از مصاحبه هم ویزام اومد
3) سن و رشته تحصیلی: ٢١، ریاضی
4) تاریخ امتحان : 25.07
5) در صورت وجود گپ تحصیلی آیا به سفارت اعلام کردید؟ بله
6) آیا در طول انتظار برای ویزا مکاتبه ای با اداره مهاجرت/ سفارت داشتید؟خیر
7) آیا تا بحال به کشورهای اتحادیه اروپا یا حوزه شنگن سفر داشتید؟ بله
8)توصیه یا توضیحات اضافی:  نمیدونم چی باید بنویسم
ولی ٥ ترم اینجا دانشگاه وفته بودم و به سفارت اعلام کردم

#ویزا

ادامه مطلب


تجربه مصاحبه و دریافت ویزا از سفارت

ارسالی از اعضای گروه


سلام میخوام تجربه گرفتن ویزام را باهاتون به اشتراک بذارم و البته از من کلا پروسه عجیبی را گذروند که بد نیست بدونید و شاید بتونه بهتون کمک کنه!

اول از همه باید بگم که من با پذیرش کالج فرانکفورت از دانشگاه گوته رفتم که به هیچکس این کار رو پیشنهاد نمیکنم چون برای ما ایرانی ها که پروسه ویزا دادن طول میکشه فاصله کمی که بین دریافت پذیرش و امتحان ورودیش هست دردسرسازه!

من مارس ۲۰۱۸ رفتم برای مصاحبه اون موقع هیچ پذیرشی نداشتم و با ‌VPD یونی اسیست رفتم افیسر بهم گفت هر وقت پذیرشت اومد بیار برای ما پذیرش ۵ هفته قبل از امتحان اومد و منم نقصیمو برطرف کردم ولی تو این ۵ هفته خبری از ویزا نشد و بعد از کلی ایمیل سفارتم جواب داد که تاریخ امتحانتون رد شده و تا پذیرش جدید نیارید پروندتون به جریان نمیفته (بعدا که با سفارت تلفنی صحبت کردم گفت تو اون ۵ هفته اصلا پروندت بررسی نشد هیچی!!)

اون موقع هنوز فرانکفورت دیفر میکرد و منم از طریق ایمیل دیفر کردم و توی همون ایمیل اول بهم گفتن اوسط نوامبر پذیرش جدید براتون ارسال میشه و امتحان هم ۱۹ ژانویست اما ایندفعه دانشگاه به خاطر عوض کردن سیستم های کامپیوترش بدقولی کرد و روز ۱۵ دسامبر پذیرشا فرستاد یعنی ایندفعه حتی تایم مونده کمتر از ۵ هفته بود ولی من سریع فرستادم برای سفارت و بعدش ۲ ۳ روز هر روز ایمیل زدم و ازشون خواهش کردم که این ترم تلاششون را بکنن که من به امتحان برسم تا این که بعد از همون ۲ ۳ روز از سفارت زنگ زدن و ازم پرسیدن چرا رشته ترم قبلت با این ترم فرق کرده که من گفتم مشکل از من نبوده و من همون رشته قبل رو میخوام و مشکل از دانشگاهه که توی دیفرش رشته من رو تغییر داده و بعدش گفت که پروندتون به جریان افتاده و امیدوارم برسید و ما تلاشمون را میکنیم.

طی اون یک ماه چندبار دیگه هم ایمیل زدم و هر چند ایمیل یک باری هم سفازت جواب میداد و میگفت که پرونده در چه مرحله ایه.

هفته اخر هم به راهنمایی دوستان همین گروه از طریق فرم ارتباط سایت سفارت یه متن با موضوع Emergency نوشتم که خیلی کمک کننده بود و در جواب این متن دو روز قبل از امتحان ویزای من رو دادند که البته به خاطر نظام وظیفه به امتحان نرسیدم.

موقع تحویل ویزا هم از من بلیط هواپیما میخواستن که از علی بابا یه بلیط ارزون هم گرفتم و بهشون دادم.

تشکر از ادمین ها و بچه های گروه و به امید موفقیت همتون


#تجربه_شخصی


تجربه مصاحبه سفارت و اخذ ویزا

ارسالی از اعضای گروه

فکر کردم این تجربه طولانی و پر استرس گرفتن ویزا رو برای شما عزیزان بنویسم.پسر من دقیقا یک هفته مانده به تعطیلات سال نو مصاحبه داشت و پذیرش فرانکفورت رو برده بود .کسی که باهاش مصاحبه کرده بود اصلا المانی صحبت نکرده بود و فقط در حد چند سوال فارسی، و خیلی استقبال کرده بود که مدرک c1 داره با اینکه میخواسته کالج رو شروع کنه، پذیرش فرانکفورت رو ازش قبول نکرده بود گفته بود به امتحان نمیرسی به خاطر تعطیلات سال نو، پذیرش دیگه ای خواسته بود ، که مال مونیخ رو گفت دارم و خواسته بودنند ایمیل کنه، بعد از مصاحبه  ، حدود دوهفته مانده به امتحان مرتب ایمیل میزد و بارها و بارها زنگ زد ولی هیچ جوابی نگرفتیم ، از اداره مهاجرت کل ، المان پرس و جو کردیم گفتند پرونده رفته مونیخ، از مونیخ پی گیری کردیم گفتند فرستادن تهران، از تهران پی گیری کنید ، خلاصه پی گیری و ایمیل ها هم نتیجه نداد، رفتیم دم سفارت با ایمیل مونیخ که پرونده رو 10روز قبل فرستادن تهران،و تمام ایمیل هایی که به تهران پسرم زده بود ،  گفتند ویزا اماده است ولی ما باید 30 ژانویه به بعد ویزا رو صادر کنیم تا اخر هفته میاد ، میشد کمتر 6روز به امتحان،پنجشنبه که 31بود بازم اسمش نبود ، متاسفانه ،جمعه و شنبه نمیشد پیگیری کرد ، یکشنبه مجدا رفتیم سفارت با  بلیط که گفتند بعله اماده است ولی فردا میزنیم تو پاس ، یعنی 3روز مونده به امتحان، و اصرار ما هم برای داشتن بلیط به جایی نرسید فرمودند تا عصری اسمتون تو پی دی اف هست چک کنید ، بماند چقدر استرس کشیدیم و گفتیم حالا اگر نبود چه؟گفتند دوباره بیایید، فرداش که دوشنبه بود مجددا رفتیم پاس رو تحویل دادیم و قرار شد ساعت یک بره پاس رو تحویل بگیره، ساعت یک رفت ، مجددا گفتند صادر شده اماده است ولی کنسول نفرستاده ،یک ساعت باید منتظر بمانید و در اخر ساعت 2.30پاس با ویزا رو تحویل گرفت و ساعت ده شب هم رفت فرودگاه برای پرواز هنگام ورود به مونیخ، پولش رو چک کرده  بودنند و ادرس جایی که قرار بود بمونه و اینکه کدام دانشگاه امتحان داره؟ و همین و دیگه مشکلی نبوده مدت ویزایی که بهش دادن 6ماهه بوده که اکثرا  3ماهه هست ، من نمیدونم چه دلیلی داشته، ولی پسر من سه تا ویزا فرانسه تو پاسش خورده بوده،و مقدار پولش هم 14هزار یورو بوده البته بانک با نرخ دولتی محاسبه کرده. نمیدونم اینها باعث شده که 6ماهه ویزا بدن، یا جدیدا به همه 6ماهه میدن.

ممنون از ادمین های عزیز ، خیلی دلگرمی بودید و راهنما برای ما، تجربه ام رو نوشتم با توجه به اینکه کمتر از یک روز به امتحان مونده پسر من تونست ویزا بگیره و بره، که اصلا خوب نبود به خاطر استرس و نگرانی که همه ما داشتیم.


به امید موفقیت همه عزیزان 

#تجربه_شخصی


تجربه یکی از اعضای گروه از امتحان #فرانکفورت 

#Frankfurt

#Hessen


من این ترم آزمون M کورس رو قبول شدم و دلم میخواست چند تا نکته رو برای بچه ها بگم چون فکر میکنم گفتنش میتونه برای بعضی ها مفید باشه. 

1. آزمون فرانکفورت اونطوری که همه منو ترسونده بودند سخت نبود (بعضی از دوستان گفته بودند در حد c1 و ) اما به تسلط خوبی در حد ب۲ نیاز داشت(گرامر و ورتشاتز) 

2. فرانکفورت ظرفیت خیلی کمی داره. طوری که این ترم فقط ۱۵ نفر رو برای ام کورس گرفتن. پس نکته اینه که رقابت بالاست، اما آزمون، چیز عجیب و غریبی نیست.

3. یه نکته ای که خیلی دلم میخواد بگم اینه که اینقد نترسیم! نترسیم از سطح زبان رقیب هامون. من خودم در سطح ب۲ بودم حدودا ولی خیلی ها رو دیدم که با c1 و تست داف این ترم قبول نشدن. پس لطفا اعتماد به نفس داشته باشین و خودتون رو با کسی مقایسه نکنین. 

4. مدل امتحانی خوندن خیلی مهمه. مهمه که شما برای هر امتحانی سبک خودش رو بخونین. مثلا سبک امتحان نوردهاوزن با فرانکفورت خیلی فرق داره. پس هر امتحانی رو با الگوی خودش تمرین کنین. 

5. کلاس زبان میتونه خیییییلی کمک کننده باشه. من کلاس های Bildungsverein رو در کنار درس خوندن خودم میرفتم و همیشه سر کلاس نکته ی تازه ای برای یاد گرفتن وجود داشت. پس اگه امکانش رو دارین کلاس برین. 

6. خوندن متن های زیاد خیلی بهتون کمک میکنه. ذهنتون رو آلمانی میکنه. ورتشاتزتون رو قوی میکنه. از هر جایی متن گیر آوردین بخونین و لغت هاش رو بنویسین. 

7. امتحان فرانکفورت هم شامل دیکته و لوکن تکست بود. دیکته خیلی آسون بود ولی سعی کنین مرتب بنویسین. ۳ بار خونده میشه. بار اول فقط گوش بدین. آسونه سخت نیست. 

8. در آخر اینکه امیدوار باشین و به خودتون باور داشته باشین. اینکه کسی میگه سخته و نشدنیه رو باور نکنین. درستون رو بخونین و شانستون رو امتحان کنین. 


به امید موفقیت همگی .✌


تشکر از شکیبا

امتحان SS 2019

#تجربه_شخصی

#تجربه_امتحان_کالج



سلام من هفته ی گذشته امتحان T فرانکفورت رو دادم و قبول شدم، امتحان شامل دو بخش بود، دیکته که سه بار خونده میشه و واقعا سادست.

و بخش بعدی لوکن تست، ۴ تا متن بود هر کدوم ۳۵ تا لوکه، اگه موت سوا لوکه B2 رو خوب بتونید بزنید از پسش بر میاید. 

اونقدری که من شنیده بودم میگفتن در حد C1 واقعا نبود. من دو هفتس اومدم آلمان و اولین بارم بود امتحان میدادم. تو ایران تا B2.1 خونده بودم.

از همه مهم تر به نظرم اینه ورتشاتز قوی داشته باشید، متن زیاد بخونید تا کلمه ها بیاد تو ذهنتون.

شرکت کننده ها خیلی زیادن و ظرفیت کم پس باید به فکر درصدای بالا باشید تا احتمال قبولیتون باشه.


فیلم ببینید سریال ببینید کتاب آلمانی بخونید، اخبار گوش کنید تا زبان ذهنتون آلمانی بشه، من خودم بیشتر از نشستن پای درس و کتاب و گرامر این کارارو کردم و سر جمع ۲،۳ هفته وقت گذاشتم رو mut B2.

در کل اصلا چیز دور از ذهنی‌ نیست، نا امید نشید و تلاش کنید، به حرفای بقیه هم توجه نکنید و به خودتون ایمان داشته باشید؛)


#تجربه_شخصی

#تجربه_امتحان_کالج

#فرانکفورت

#frankfurt



تجربه امتحان دارمشتات؛

سلام من هفته ی گذشته امتحان دارمشتات رو دادم که با توجه به رقابت بالا قبول نشدم. سوالای امتحان دو تا بخش لوکن تست و ریاضیه.

امتحان ساعت ۹ شروع شد و برای هرکدوم ۴۰ دقیقه زمان دادن. لوکه آسون بود و در حد Mut zur Lücke B1 بیشتر نبود. چهار تا متن کوتاه داده بودند در مورد چهار موضوع مختلف.

ریاضی به صورت تستیه اما امکانش هست که بیشتر از یک گزینه صحیح باشه. استفاده از ماشین حساب ممنوعه و سوالات با سوالات بقیه ی کالج ها یک مقدار فرق داره. بیشتر بر اساس هوش و خلاقیته و از ۸ سوالی که داده بودن حدود ۶ تاش مساله بود که باید میخوندیم و متوجه میشدیم.

من اطلاعی از تعداد شرکت کننده ها نداشتم اما ۲۰ نفر رو برای T کورس قبول کردن.

#تجربه_شخصی 

#تجربه_امتحان_کالج

#Darmstadt

#دارمشتات


سلام امروز ساعت هفت وقت مصاحبه داشتم و خواستم داغ داغ براتون تعریف کنم چی شد!

در مورد وقتم:

ایمیل اول: 17 نوامبر2017

ایمیل دوم: 16ژانویه 2019

وقت مصاحبه: 23ژانویه 2019

"برای لیسانس یا همون کالج"

اول از همه که چون مدارک تحصیلیم تایید نشده بود و مدرک زبان نگرفته بودم تا اینارو تکمیل کنم سایت ها واسه پذیرش بسته شد و کلا مجبور بودم بدون پذیرش برم سفارت (حالا نمیدونم میشد پذیرش مشروطی چیزی گرفت یا نه بالاخره گذشت)

بعد از اینکه دو روز تمام گریه کردم چون تو یک هفته چجوری میخواستم انگیزه نامه و زندگی نامه بنویسم پذیرش هم که نداشتم مدارکمم داده بودم برای تایید و نمیتونستم یه سری رایگان هفته قبل مصاحبه رو انجام بدم،از اونجایی گریه چیزیو تغییر نمیده شروع کردم به تکمیل مدارک

خلاصه با کلی استرس رفتم مصاحبه یه خانم محترمی افیسر بودن مدارکو ازم گرفتن و بهشون گفتم تا مدارکمو ردیف کنم نرسیدم به ددلاین و برای ترم زمستون میخوام اقدام کنم بهم تا سپتامبر وقت دادن که پذیرشو براشون ایمیل کنم و پرسیدن از سال 2016 چیکار کردم گفتم کنکور دادم و یه سال هم ب1 گرفتم(کلا فارسی صحبت کردن)

چندتا نکته:

کپی ها خیلی کمرنگ نباشه چون یچی مثل فرم ویزا که با خودکار پر میشه کپیش خیلی کمرنگه و افیسر داشت عصبانی میشد که این کمرنگه نمیتونم بخونم که من یه دونه دست نویس همرام بود اونو دادم بقیه مدارکم به ترتیب بود و کامل و اینکه کلا منگنه رو فراموش کنید برای هرچیزی، چون من فکر میکردم انگیزه نامم دوصفحه شد باید به هم منگنه کنم که نیازی به این کار نبود.

#وقت_مصاحبه #تجربه_شخصی


تجربه یکی از اعضای گروه از آزمون ورودی کالج TU Berlin


امتحان M-kurs دارای دو بخش ریاضی و زبان,

زبان ٣ بخش (lückentext-Leseverstehen-Hörverstehen)در سطح بالاتر از B2 

Lückentext : به سطح بالاتر از b2 احتیاج داره و راحت نیست بر خلاف نمونه سوال تو سایت

Leseverstehen: یک متن با جاخالی و جواب ها به صورت گزینه ای

از بخش اول راحت تره چون جواب ها به صورت گزینه داده شده و ما فقط باید انتخاب کنیم اما در بعضی سوال ها گزینه ها خیلی به هم نزدیکن و به دقت بالایی احتیاج داره.

Hörverstehen: تنها بخشی که در سطح B2 هست همینه

یک متن خیلی واضح و با سرعت منطقی و دو بار خونده میشه و ما باید سوال ها رو جواب بدیم.

Mathematik: همون چیزایی که تو دبیرستان خوندیم اما با محاسبات خیلی زیادی داره

یعنی اگر تمرکزتون رو از دست بدین تمومه چون همش باید ضرب و تقسیم کنین و عددای خیلی ساده ای هم نمیدن بهتون که راحت بشه ساده کرد 


من ترم پیش امتحان هانوفر رو هم دادم، تعداد شرکت کننده های برلین نسبت به هانوفر خیلی کمتر بودن، از طرفی سوال های هانوفر خیلی راحت تر بودن (چون مثلاً در سطح b1)

توصیه کلی: ریاضی همون جزوه های دبیرستان رو بخونین و نمونه سوالای کالجای مختلف رو حل کنین کافیه

زبان ولی هرچی بخونین کمه، من خودم علاوه بر حل Mut zur Lücke ها (هم b1 هم b2)

مجله، رومه، رمان هم خوندم و خیلی بهم کمک کردند.

موفق باشید.


باتشکر از مبینا

#تجربه_شخصی

#تجربه_امتحان_کالج


ارسالی از اعضای گروه


اول از همه اینکه چون امتحان تی او همیشه اولین امتحان (یا یکی از اولین هاست) شرکت کننده خیلی زیاده.

سطح امتحان خیلی بالا تر از نمونه سوال های سایته. مخصوصا ریاضی (در حد امتحان نهایی خودمون ) که این میتونه برگ برنده ماهایی که ریاضیمون سخت تره باشه

زبانشم هورن سختی داره ، یه متنی دوبار خونده میشه و بعد از هر بار خوندن حدود 5 دقیقه وقت هست واسه کامل کردن جمله های که دو یا سه کلمه اولش رو دادن بقیش باید شما بنوسین و نکته مهمش اینه که نباید عینا باشه ،مثلا سینونیم استفاده کنین یا گرامرشو عوض کنین.

تو قسمت ن هم همینطور، جمله رو از متن کپی نکنین چون تمام نمره رو از دست میدین

غیر از این دو بخش یه قسمت لوکن تکست هم داره!

در ادامه اینکه میتونین از ایستگاه اس بان tiergarten با 8 دیقه پیاده روی یا از او بان ernstreuter platz با 4 دیقه پیاده روی برسین (ساختمان اوریو مکس رو گوگل مپس هست)

جواب 4-5 روز بعد از امتحان میاد رو سایت ،شماره امتحانتون رو گم نکنین و معمولا هفته بعدش یه گردهمایی ورودی های جدیده که بچه ها معمولا درگیر امتحان های بقیه کالج هان و نمیرسن بیان ،یه ایمیل به کالج بزنین که نمیتونین بیاین و بهتون میگن از تاریخ شروع کلاس ها بیاین و جاتونو از دست نمیدین

دوستان در آخر بهتون بگم ،برلین شهر خوبیه و کالجیا اجازه کار دارن و.

اما اگر میخواین بیاین اینجا حداقل 1 ماه جا پیش آشنایی یا اتاق اجاره کوتاه مدتی چیزی داشته باشین چون اینجا خونه پیدا کردن سخته و زمان بر به خصوص برای ما!

بابت غلط املاییم شرمنده املای فارسیم خیلی ضعیفه!


#تجربه_امتحان_کالج #برلین #تجربه_شخصی


ارسالی از اعضای گروه


یا هو

با سلام خدمت دوستان عزیز، تجربه مصاحبه و ویزا گرفتنم رو میخوام بهتون بگم و میدونم خیلیاتون تو شرایط من هستین امیدوارم مفید واقع بشه؛

من ٢٩ سالمه مدرک کاردانی تربیت بدنی دارم از دانشگاه آزاد، برای رشته فیزیوتراپی اقدام کردم در مقطع لیسانس. (دعوتنامه به شرکت در آزمون ورودی کالج کنستانس)


بین دیپلم و دانشگاه رفتنم ٤ سال وقفهً بود که با گواهی کار و مدارک مربوط به رشته تحصیلی دیپلمم که از فنی حرفه ای گرفته بودم این وقفه رو پر کردم و با مدرک ب ۱ زبان آلمانی و مدارک مربیگری مربوط به تربیت بدنی رفتم مصاحبه.


ناگفته نماند قبل از مصاحبه حداقل ٧ نفر به من گفتن ١٠٠ درصد ریجکت میشی نرو سفارت، چون سنت زیاده و مقطعی که اقدام کردی به سنت نمیخوره. دو نفر از این ٧ نفر مثلا تو کار پذیرش هستن و یکیشونم موسسه بود! البته بودن دوستانی که امید دادن و گفتن برو نگران نباش، که همینجا ازشون دوباره تشکر میکنم.


رفتم مصاحبه با مدارکم، آفیسر باهام فارسی حرف زد بعد چندتا سوال به آلمانی پرسید و دوبار گفت که سنت زیاده وقفه داری چیکار میکردی؟ گفتم کار می کردم و باید پس انداز میکردم. پرسید خوب توضیح دادی تو انگیزه نامهپ گفتم بله. یه نگاهی کرد و بعد فرستاد صندوق و گفت ٤ هفته بعد پیگیر باش.


ویزای من ٢٨روزه اومد، خودمم باور نمیکردم. و الان میخوام بگم که هیچوقت به شنیده ها توجه نکنین و با مدارک کامل و انگیزه نامه قوی برین جلو.


در پایان هم تشکر می کنم از همه عزیزانی که کمکم کردن تو این راه، مخصوصا گروه وکانال تحصیل در آلمان.


به امید موفقیت و تندرستی همگی



تجربه اول!

سلام.روز بخیر.ممنون از شما بخاطر حمایت این گروه و تجربه های خوبی که در اختیار همه قرار میدین.

۱.من با مدرک ب۲ تلک پذیرش گرفتم.ولی تا آخرC1 خوندم و گواهی های کلاس را همه و همه را ضمیمه ی مدارک کردم و فرستادم برای اقدام فرمAnerkennung. 


۲.من اولین بار بود برای ماینز اقدام میکردم.هدفم قبولی امتحان مونیخ بود ولی جور نشد برای اینجا.بلافاصله سپتامبر بعد از نتیجه ی امتحان مونیخ که قبول نشده بودم برای چند تا شهر اقدام کردم که یکی از اون ها ماینز بود بعد از تقریبا سه هفته فرمAnerkennung برام اومد و بعد از اون هم بلافاصله مدارک ام را پست کردم که بتونم برای این ترم پذیرش بگیرم.


۳.تا ترم قبل امتحان زبان داشت بچه هایی که با مدرک ب۱ اقدام میکردن بایستی امتحان زبان هم مینوشتن،بچه هایی که ب۲ گوته یا تلک داشتن از امتحان زبان معاف میشدن.ولی این ترم برای هیچ کدوم از شاخه ها امتحان زبانی در کار نبود همه کسایی که شرکت کرده بودن حداقل مدرک ب۲ داشتن.


 ۴.من برایM-kurs اقدام کردم،امتحان زیست کلا ۸ تا سوال بود که تقریبا ۴ تا سوال ها چند قسمتی بودن.خود دانشگاه بعد از اینکه پذیرش بگیریم از طریق سایتش یک سری جزوه زیست می فرسته که پیش زمینه ای از امتحان داشته باشی.امتحانش جوری بود که اگر با آمادگی میرفتی راحت و بی دغدغه می تونستی سوالات را جواب بدی.سطح زیست در حد مطالب دبیرستان بخصوص سال دوم و سوم دبیرستان بود ولی یک سری مطالب فراتر هم داشت که متاسفانه معادل فارسی را من یکی به شخصه نتونستم پیدا کنم.ولی اگر هر کسی که دانش زبانیش الان در حدی باشه که بتونه ی متن را که می خونه بفهمه در مورد چیه براحتی میتونه با جزوه هاش کنار بیاد.ولی حداقل باید ۳ الی ۴ دور بادقت جزوه ها را خواند که مطالب را بشه بخاطر سپرد.

من شخصا اصلا به امتحان ماینز فکر نمی کردم.چون قبل امتحان ماینز،۲۱ نوامبر امتحان هامبورگ شرکت کردم د رفته بودم که قبول بشم،بعد از امتحان هامبورگ نتیجه ای برام اومد که Widerspruch بین نتیجه ی اول و دوم بود.چون بار دومم بود امتحان هامبورگ را شرکت میکردم.حدودا دو هفته درگیر پیگیری جواب هامبورگ بودم که هنوز هم جواب قطعی نگرفتم و الان هم داره از راه قضایی پیش میره.چون جوابی نگرفته بودم شاید کمی دور از ذهن باشه ولی فقط سه هفته تا امتحان ماینز زمان داشتم.ولی در طول سه هفته واقعا صبح تا شب(بی اغراق)نشستم جزوه های زیست را جمع کردم‍♀ که  کار راحتی نبود ولی آدم اراده کنه شدنیه:)

۲۰ دسامبر امتحان ماینز بود.روزی هم ک رفتم خب استرس داشتم که این برای همه هست.در کل زمان امتحان۳۰ دقیقه بیشتر نبود.

هیچ حسی نداشتم بعد از اینکه از سر جلسه بیرون اومدیم.ولی بعد جوابهایی که داده بودم دیدن درستن و تونستم کمی مثبت فکر کنم که شاید شانس قبولی را داشته باشم.که امروز واقعا با دیدن نتیجه شوکه شدم.


تجربه من از امتحان ماینز صادقانه همین بود که نوشتم ولی واقعا اولش آدم جزوه های زیست را اولش می بینه شوکه میشه کلمه های عجیب غریب و طولانی.شکل های عجیب غریب،ولی بنظرم آدم با این دید نباید به امتحانش نگاه کنه اگر طرف خوب وقت بذاره و جزوه ها را پیش ببره براحتی میتونه امتحان ورودی را پشت سر بذاره.

تجربه دوم!

سلام یه سری اطلاعات در مورد ماینز (ام کورس) خواستم بگم شاید به درد بچه های گروه بخوره!

راستش امتحان ماینز اگه جزوه‌ی زیستشو قشنگ و با دقت میخوندی، امتحان تقریبا راحتی‌ بود. فقط و فقط باید بگم‌ خوندن جزوش خیلییییی زمان میبره. من حدودا ۲۰‌روز‌ قبلش شروع کردم به خوندن جزوش. کلمه های سختی داشت که همش رو باید ترجمه میکردی و کلمه های کلیدی زیادی داشت که باید حفظ میکردی و کار راحتی نبود چون یه سری مطالب جزوش کاملا جدید بود و ما اصلا ایران نخونده بودیم و‌ بعضی از مطلبا حتی مطلبی به فارسی تو اینترنت نداشت من دنبال توضیح های المانی توی گوگل یا ویکی پدیا میگشتم! و‌ خیلی زمان میبرد چون برای اولین بار اونم به المانی باید میخوندیم. اما‌ باید بگم‌ اصلا نترسید من خودم وقتی جزوه هارو دیدم تا حدود ۲۰‌روز پشیمون‌ شدم از دادن امتحان ماینز ولی وقتی نشستم خوندم‌ یه خورده از جزورو، دیدم خیلی هم نشدنی نیست اگه‌‌ وقت بزارید و درست بخونید حتما قبولید. من خودم ۲۰‌روزه خوندم وقت کم‌اوردم از شبام میزدم و بیدار میموندم اگه زودتر شروع کنید قطعا تموم میکنید سر وقت. من جزورو فقط یه بار خوندم و یه بارم‌ روز قبل امتحان‌ دوره کردم. کافی بود به نظرم اگه‌ بار اول رو با دقت بخونید. به علاوه باید بگم من فیلم‌ های تدریس هر بخش رو تقریبا نگاه کردم که واقعا خوبه چون‌با شکل توضیح داده و قابل فهم‌ تر از متنه. و حتی اطلاعات بیشتر از متن هم یه خورده داره. در کل پیشنهاد میکنم نگاه کنید فیلم های هربخش رو.

امتحانم که فقط ۸‌ تا سوال بود. دو سه تا از سوالا شکل بود و بقیش سوال تستی بود. امتحان هم که با کامپیوتر بود و مشکلی نبود.

ارسالی از اعضای گروه

سلام!

من امتحان کالج هانوفر رو برای G کورس دادم. امتحان دو تا بخش داشت، یکی زبان که برای همه‌ی کورس‌ها مشترک بود، یکی دیگه هم امتحان فقط برای G کورس، که امتحانش مخلوطی از تاریخ، ت،ادبیات المان و lesen verstehen می‌شد. بخش lesen Verstehen راحت بود و شما باید متن رو می‌خوندید و جواب میدادید که سوالای نوشته شده توی متن بوده یا نه و اگه تو متن هست، معلوم می‌کردید. 

بخش سوالای ت و تاریخش هم با هم بود. یه متن با جای‌خالی که تاریخ و ت المان رو بعد از جنگ جهانی د‌وم توصیف می‌کرد و مثلا شما باید می‌نوشتید روز اتحاد دو آلمان اسمش چیه. (البته توی یه جدول پر از کلمه هست و شما باید از این جدول، جاهای‌خالی رو پر‌ کنید.) 

و سوال آخرش تاریخ‌های مهم (که توی امتحان این تاریخا بود: شروع جنگ جهانی اول، پایان جنگ جهانی دوم، انقلاب فرانسه، فرو ریختن دیوار برلین و اختراع ماشین بخار)  باید تاریخ‌هارو می‌نوشتید. که اینم توی یک جدول تاریخ‌ها رو داده و باید از اون پر می‌کردید. 

من خودم برای این بخش امتحان ویکیپدیا رو خوندم(ویکیپدیا به زبان آلمانی نه فارسی) و برای بخش ت غیر از ویکیپدیا یه سری فیلم از یوتیوب هم دیدم که به زبان ساده ت آلمان رو توضیح می‌دادن. 

برای بخش امتحان آلمانی هم Mut zur Lücke B2 رو کار کردم و امتحانش هم در همون سطح بود.


#تجربه_شخصی #هانوفر


ارسالی از اعضای گروه


سلام من اول März امتحان ورودی کالج لایپ زیش برای m کورس دادم و قبول شدم.امتحان دو بخش داره،لوکه تست و ریاضی. ریاضی واقعا آسونه و پیچیده نیست تنها مباحثی که خود کالج قبل امتحان برای بخش ریاضی میده با تمرین کردن مسلط بشید،من برای ریاضی کتاب خاصی کار نکردم فقط نمونه سوال توی اینترنت حل کردم.بخش Lücketest امتحان لایپ زیش ۵ تا لوکه ۳۰ تایی بود در کل ۱۵۰ تا لوکه در ۳۰ دقیقه.لوکه ها در حد b2 بودند ولی زیاد سخت نبودند ،در امتحان لایپ زیش مدیریت زمان خیلی مهم بود.من قبلا لوکه با زمان خیلی کار کرده بودم و خوب تونستم زمان را سر جلسه مدیریت کنم و سه دور از روی جوابام خوندم.مهم اینه که کلن سطح زبانتون خوب کنید و در کنارش لوکه تست کار کنید.من کتاب لوکه تست b1 و b2 حل کردم و با نمونه سوال های کالج های مختلف.هر روز برای دایره لغاتم یک متن میخوندم و در کنارش هوقن و گرامر c1 و اشقایبن کار میکردم.در آخر هیچ وقت از تلاش کردن دست برندارید و امید داشته باشید.موفق باشید

#تجربه_شخصی 

#لایپزیش

#Leipzig


ارسالی از اعضای گروه


سلام!

من سه تا تجربه ی ازمون ورودی کالج دارم 

ترم قبل هانوفر

این ترم مونیخ و هانوفر

من با مدرک B1 امدم المان ولی تا حدود وسط های B2 رو خونده بودم و قبول نشدم قسمت زبان رو( ١٠٧ حداقل نمره بود من ٨٥ شدم)

اینجا رفتم کلاس زبان تا C1 

ازمون مونیخ رو هم قسمت زبان قبول نشدم

سه قسمت بود ازمون لوکه گرامر و ن باید حتما توی هر سه بخش ٤٠٪؜ نمره رو بیارید زیر ٤٠٪؜ کلا رد میشید

برای قسمت ریاضیش من فقط نمونه جزوه خود سایت رو خونده بودم و کافی بود( نمره من از ٥٠ شد ٣٥ نمره ی قبولی ٢٤ بود)

برای این ترم هانوفر فقط Mut zur Lücke زرد رو نوشتم اونم نه همه اش اول نمونه های امتحان بعد از قسمت اخرش چندتا حل کردم 

به نظر من سطح امتحان از Mut zur Lücke یکم بالاتر بود 

متن ها راجع اب بدن/ شهر های صنعتی/ دوتا مخترع/ سیب زمینی  (یکی دیگه اش رو یادم رفته) بود

سوال ریاضیش اسون بود 

قسمت اول ضرب تقسیم و اینا بود بیشتر باید اولویت ها رو میدونستید که اول ضرب بعد جمع

بعد ی دوتا کسر بود با m و n y و توان باید ساده میکردیم

بعد معادله داشت 

3/y+1 + y+1/y-1 = y^2 -4/y^2 -1

اگه درست یادم باشع

بعد معادله و سه مجهول بود 

بعد ی دستگاه مختصات بود با سه تا خط باید معادله خط ها رو مینوشتیم

و قسمت اخر مساحت بود

 ی استوانه بود وسطش ی مکعب مستطیل این فضای بین اینا رو میخواست ارتفاع ٦ قطر دایره ٦ قطر مربع ٢

امتحان ١٢:٣٠ تموم شد 

امیدوارم مفید باشه 

و همه مون قبول بشیم

@atieh_1999

#تجربه_شخصی #هانوفر #مونیخ


تصمیم گرفتیم از نتایج ویزایی که برامون فرستادید آماری دربیاریم تا از طرفی نتیجه گیری از این نتایج راحت تر باشه از طرفی ثمره ی اطلاعاتی که به اشتراک گذاشتید رو ببینید.


امیدوارم تا انگیزه ای بشه برای بقیه تا تجربه و نتیجه هاشون رو با ما به اشتراک بذارن. 




ادامه مطلب


قسمت اول سوالات متداول طبقه بندی شده


دریافت پذیرش:


۱-برای کالج و بعد از اون دانشگاه نمره دیپلم مهمه یا پیش؟ هم معدل کل (نه کتبی!) دیپلم (سه ساله) و پیش دانشگاهی.


۲-برای مکاتبه باید به کجا ایمیل بزنم؟ به اینترنشنال آفیس دانشگاه (بعضی از دانشگاه ها ایمیل به خصوصی برای کالج وابسته دارن که اونم خوبه!)


۳- چه طوری میتونم پذیرش از کالج بگیرم؟ کالج پذیرش نمیده! (به جز متینگن و چند کالج دیگه که مستقیما پذیرش میدن-برای اطلاعات بیشتر به پست ددلاین و جزییات در وبلاگ مراجعه کنید)این دانشگاهه که پذیرش میده بهتون.

ادامه مطلب


تصمیم گرفتیم از نتایج ویزایی که برامون فرستادید آماری دربیاریم تا از طرفی نتیجه گیری از این نتایج راحت تر باشه از طرفی ثمره ی اطلاعاتی که به اشتراک گذاشتید رو ببینید.


امیدوارم تا انگیزه ای بشه برای بقیه تا تجربه و نتیجه هاشون رو با ما به اشتراک بذارن. 




ادامه مطلب




لیست پایین نتایج اعضای گروه هستش که برامون ارسال کردن!


1)تاریخ مصاحبه: 21.06.2016
2) تاریخ اعلام نتیجه ویزا (تلفنی یا سایت) : 13.07.2016 سایت
3) سن و رشته تحصیلی: 22 کالج t-kurs
4) تاریخ امتحان : 13.08.2016
5) در صورت وجود گپ تحصیلی آیا به سفارت اعلام کردید؟ بله
6) آیا در طول انتظار برای ویزا مکاتبه ای با اداره مهاجرت/ سفارت داشتید؟  خیر
7) آیا تا بحال به کشورهای اتحادیه اروپا یا حوزه شنگن سفر داشتید؟ خیر
8)توصیه یا توضیحات اضافی: من این‌متنو تو ی وبسایت خوندم و‌فکر میکنم‌کاملا درست میگه: چند تا نکته میگم بد نیست من خودم خیلی ادم استرسی هستم در طول مدت انتظار برای ویزا خیلی فکر و خیال میکردم.فکر میکنم این افکار بخاطر جو سازی و صحبت های دیگران باشه به نظر من همه چیز روتین و روی برنامه هست از لحظه ای که مصاجبه میکنی که خیلی ساده است اما انقد استرس ایجاد میکنن که ناخداگاه همه برنامه های ادم به هم میریزه به نظر من تمام این پروسه خیلی ساده و منظم هست تو این مدت تنها راه اینه که ادم مسافرت بره یا اینکه خودشو مشغول خوندن زبان یا دیدن فیلم بکنه چون سخت میگذره و اینم بگم به قول دوستان پروسه ویزا برای هر کس متفاوته و اگر مدارک کامل باشه دلیلی نداره برای ریجکت شدن اینم بگم چون نامه پذیرش من از هانوفر دیر رسید من درخواست ویزام را با دانشگاه بوخوم دادم همون دانشگاهی که خیلی از دوستان میگن ویزا نمیشه یا 50-50 هست به نظرم این صحبت کاملا غلطه امیدوارم همه دوستان این دوران رو بگذرونن و بدونن که بدون توجه به حرف دیگران کار خودتون را انجام بدید.

#ویزا



1)تاریخ مصاحبه: 10.05.2016
2 ) تاریخ اعلام نتیجه ویزا (تلفنی یا سایت) :  اول تلفن زدن بعد سایت نسون داد، ٣ یا ٤ هفته بعد از مصاحبه هم ویزام اومد
3) سن و رشته تحصیلی: ٢١، ریاضی
4) تاریخ امتحان : 25.07
5) در صورت وجود گپ تحصیلی آیا به سفارت اعلام کردید؟ بله
6) آیا در طول انتظار برای ویزا مکاتبه ای با اداره مهاجرت/ سفارت داشتید؟خیر
7) آیا تا بحال به کشورهای اتحادیه اروپا یا حوزه شنگن سفر داشتید؟ بله
8)توصیه یا توضیحات اضافی:  نمیدونم چی باید بنویسم
ولی ٥ ترم اینجا دانشگاه وفته بودم و به سفارت اعلام کردم

#ویزا

ادامه مطلب


تجربه مصاحبه و دریافت ویزا از سفارت

ارسالی از اعضای گروه


سلام میخوام تجربه گرفتن ویزام را باهاتون به اشتراک بذارم و البته از من کلا پروسه عجیبی را گذروند که بد نیست بدونید و شاید بتونه بهتون کمک کنه!

اول از همه باید بگم که من با پذیرش کالج فرانکفورت از دانشگاه گوته رفتم که به هیچکس این کار رو پیشنهاد نمیکنم چون برای ما ایرانی ها که پروسه ویزا دادن طول میکشه فاصله کمی که بین دریافت پذیرش و امتحان ورودیش هست دردسرسازه!

من مارس ۲۰۱۸ رفتم برای مصاحبه اون موقع هیچ پذیرشی نداشتم و با ‌VPD یونی اسیست رفتم افیسر بهم گفت هر وقت پذیرشت اومد بیار برای ما پذیرش ۵ هفته قبل از امتحان اومد و منم نقصیمو برطرف کردم ولی تو این ۵ هفته خبری از ویزا نشد و بعد از کلی ایمیل سفارتم جواب داد که تاریخ امتحانتون رد شده و تا پذیرش جدید نیارید پروندتون به جریان نمیفته (بعدا که با سفارت تلفنی صحبت کردم گفت تو اون ۵ هفته اصلا پروندت بررسی نشد هیچی!!)

اون موقع هنوز فرانکفورت دیفر میکرد و منم از طریق ایمیل دیفر کردم و توی همون ایمیل اول بهم گفتن اوسط نوامبر پذیرش جدید براتون ارسال میشه و امتحان هم ۱۹ ژانویست اما ایندفعه دانشگاه به خاطر عوض کردن سیستم های کامپیوترش بدقولی کرد و روز ۱۵ دسامبر پذیرشا فرستاد یعنی ایندفعه حتی تایم مونده کمتر از ۵ هفته بود ولی من سریع فرستادم برای سفارت و بعدش ۲ ۳ روز هر روز ایمیل زدم و ازشون خواهش کردم که این ترم تلاششون را بکنن که من به امتحان برسم تا این که بعد از همون ۲ ۳ روز از سفارت زنگ زدن و ازم پرسیدن چرا رشته ترم قبلت با این ترم فرق کرده که من گفتم مشکل از من نبوده و من همون رشته قبل رو میخوام و مشکل از دانشگاهه که توی دیفرش رشته من رو تغییر داده و بعدش گفت که پروندتون به جریان افتاده و امیدوارم برسید و ما تلاشمون را میکنیم.

طی اون یک ماه چندبار دیگه هم ایمیل زدم و هر چند ایمیل یک باری هم سفازت جواب میداد و میگفت که پرونده در چه مرحله ایه.

هفته اخر هم به راهنمایی دوستان همین گروه از طریق فرم ارتباط سایت سفارت یه متن با موضوع Emergency نوشتم که خیلی کمک کننده بود و در جواب این متن دو روز قبل از امتحان ویزای من رو دادند که البته به خاطر نظام وظیفه به امتحان نرسیدم.

موقع تحویل ویزا هم از من بلیط هواپیما میخواستن که از علی بابا یه بلیط ارزون هم گرفتم و بهشون دادم.

تشکر از ادمین ها و بچه های گروه و به امید موفقیت همتون


#تجربه_شخصی

کلامی با شما

حال ۳ سال و اندی از آغاز کار این گروه و  وبلاگ میگذره. از تمام دوستانی که در طول این مسیر به هم نوعان خود کمک کردند ،‌ممنونیم.
در طول این‌ ۳ سال هدف اصلی بنده و دوستانم کمک به دیگران بوده، به کسانی که هنوز در ابتدای راه بودند یا بین دوراهی به دنبال کمک میگشتند.

 هدف ما تنها پاسخ به سوالات واضح و تکراری نیست بلکه بازنشر تجربه ها و استفاده و استناد به اونا در حل مشکلات اعضای گروه بوده و خواهد بود.به غیر از این به پیشنهاد دوستان از تجربه هایی که فرستاده شده آماری تهیه کردیم.(

لینک) تا اولا فهمیدن حجم زیادی از تجربه ها رو آسون تر کنه و دوما در وقت برای خوندن این حجم از مطالب صرفه جویی بشه.
همونطور که میبینید تجربه ها نقش مهمی در این گروه بازی میکنن.
مشکل یا معضل جدیدی که میبینیم بی اعتتایی به مهم بودن این تجربه هاست.
افرادی که از ابتدای راه، سوال هاشون رو در این گروه مطرح کردند و کمک گرفتن، حالا بعد از گرفتن ویزا یا قبول شدن امتحان ورودی حتی چند دقیقه وقت صرف نمیکنند تا از چیزایی که در این راه یاد‌گرفتند برای بقیه یادداشتی به جا بذراند.
پس!! برای ادامه این راه و کمک به کسانی که بعد از شما این مسیر رو پشت سر میذارند، اندکی از وقتتون رو صرف کنید برای پر کردن فرمی که تجربه ی لازمش رو دارید. با رفتن به بات گروه و کلیک روی ثبت تجربه‌ شخصی میتونید این‌ کار رو انجام‌ بدید.
 
@Studienkollegbot
موفق باشید


ارسالی از اعضای گروه


با سلام،

برای امتحان وروردی کالج هانوفر (ام کورس) با توجه به اینکه مصاحبه من ۱۷روز قبل امتحان بود آفیسر گفت به امتحان نمیرسم و برام نقصی میزنه که بعد از اینکه گفتم قراره ایران امتحان بدم گفت اگه قبول شدی قبولیتو بفرست اگه نه پذیرش ترم بعد!

منم از قبل به کالج ایمیل زده بودم گفتم ویزام نمیرسه میخوام ایران امتحان بدم! اونا هم خودشون هماهنگیا رو با DSIT میکنن بعدا میگن پذیرشتونو برای ما و ایمیلی که از DSIT میدن ارسال کنید و دیگه اسمتون میره تو لیست! DSIT هم بعدش جواب میده آدرس و ساعت برگزاری رو میفرسته و اطلاع میده که مبلغ 15 اضافه بر هزینه‌ی امتحان کالج که 30 بود برای امتحان به ریال طبق قیمت ارز روز دریافت میکنه!(یعنی کلا 45 به ریال قبل امتحان میگیرن)بعدش دیگه مثل امتحانای زبانه همه‌چی!

من اول مباحث ریاضی رو برای خودم نوشتم و خب چون شنیده بودم سوالات سخت تر از نمونه سوالای سایت میاد نکات مربوط‌به اون مباحث رو از درس نامه ی کتاب تست کنکور خوندم که خیالم راحت باشه اگه سخت اومد میتونم حل کنم! بعدش شروع کردم نمونه سوالای خود سایت هانوفر و ۳،۴ تا کالج دیگه فقط سوالاتی که به مباحث هانوفر میخورد رو حل کردم! طی این پروسه برای خودم خلاصه نویسی و نکته نویسی هم کردم که روز آخر دوره کنم!

درمورد زبان هم سطح زبان من B2 بوده و goethe zertifikat b2 رو حدود یه ماه قبل امتحان گرفته بودم! من فقط Mut zur Lücke 1 رو حل کردم ولی با دقت همه کلمات جدید و نکات گرامری ای که غلط های پر تکرارم بود رو  نوشتم که اونم روز آخر دوره کردم! دلیل این کار هم این بود که اولا کلا ۲ هفته فرصت داشتم برای امتحان بخونم و وقت نمیکردم کتاب دوم رو کار کنم! دوما احساس کردم متن های Mut zur Lücke 1 خیلیاش متنای کتاب B2 sicherبود! پس گفتم من اگه همینو درست بخونم بیشتر به سطح امتحان نزدیکه و میتونه کمکم کنه! نمونه سوالات زبان سایت رو هم اولش چون جوابشو نداشتم حوصلم نمیومد برم سراغش ولی بعد از حل کردن بیشتر از ۳ساعت داشتم چک میکردم و ازش نکته مینوشتم و یه منبع مفید برام شده بود که اونم روز آخر دوره کردم و خداروشکر اون ترم سوال زبان امتحان ۷۰٪ شبیه همون سوالای سایت بود!

پیشنهادم به کسانی که دارن B2 میخونن و میخوان امتحان هانوفر رو بدن اینه که متنای کتاب رو طی‌ خوندن B2 یه جوری‌ بخونید که صفحه اش باز شد همه‌اش بیاد تو ذهنتون و کارتون بعدا راحت‌تر باشه! من خودم انقد سریع B2 رو خوندم که اصن خیلی از متناشو کار نکرده بودم و شاید برای همین Mut zur Lücke 1 انقدری از من وقت گرفت که به ۲ نرسیدم!

و در آخر اینم بگم که اگه قبول بشید کمتر از ۲ هفته بعد از اعلام نتایج باید برای ثبت نام کالج باشید و اگه اون روز نرید قبولیتون میسوزه!(مثل من که ویزام نرسید‍♀️)و به نظرم اگه از روز مصاحبتون کمتر از ۲ماه مونده بود به امتحان بیخیال هانوفر شید به جاش یه پذیرشی رو ببرید که حداقل برای ترم بعدش‌ امتحانش زود تر باشه و بتونید شانستون رو تو چند تا کالج دیگه هم امتحان کنید!


#تجربه_شخصی

#هانوفر


ارسالی از اعضای گروه


با سلام،

یه مشکل اصلی که من باهاش مواجه بودم گرفتن ویزا بود که تصمیم گرفتم تجربه خودم رو با شما در میون بزارم خود من خیلی دیر ویزام اومد و خب استرس بالایی هم داشتم چون دوستم دقیقا با شرایط من و اینکه زودتر هم دیفر برده بود ویزاش نیومده بود و اون هم استرس داشت تا اینکه شماره پرونده منو زدن که برم ویزا رو در تاریخ مشخص بگیرم و هنوز مال دوستم نیومده بود روزی رفتم توی سفارت گفتن شماره پاسپورت شمارو سفارت اشتباه فرستاده برای اداره مهاجرت و باید اصلاح بشه و گفتن تا 3 یا 4 روز دیگه ما به شما خبر می دیم که کی بیایید ویزاتون رو بگیرید اون روز پنجشنبه بود و رسما کار ما می افتاد برای هفته بعدش من خودم به اداره مهاجرت ایمیل زدم و جویایی پرونده شدم گفتن مشکل اصلاح شده و به تهران فرستاده شده سفارت هم به من زنگ نزده بود با این حال خودم 2 شنبه رفتم سفارت و چون هنوز شماره پرونده داخل لیست بود اجازه ورود داشتم و تونستم ویزا رو همون روز بگیرم گفتن ساعت 1:30 بیایید برای ویزا همونجا از باجه صندوق پرسیدم دوست من با شرایط من ویزاش نیومده چیکار می شه کرد گفت فقط ایمیل که خب اون رو هم یا اصلا جواب نمی دن یا دیر و با پاسخ های کلیشه ای . ساعت 1:30 که رفتم ویزا رو بگیرم وقتی پاسپورت و ویزا رو تحویل گرفتم به اون اقا گفتم که دوستم با شرایط من هنوز ویزاش نیومده(البته اون تی بود و من ام در نتیجه امتحان اون زودتر بود دقیقا پسفردای اون روزی که من ویزا رو گرفتم)گفتم ایمیل و زنگ هم زدیم کسی جواب نمی ده گفت شماره پروندش رو داری گفتم اره گفت بیرون منتظر باش وقتی پیدا کردی بیا تو دوباره.وقتی پیدا کردم شماره رو رفتم داخل شماره رو داخل سیستم زد گفت فلانی گفتم اره گفت من فقط می تونم بگم مراحل اخر کارشون هست گفتم اخه این فرد با من اقدام کرده و پس فردا امتحان داره اگه می شه بررسی کنید گفت ببینم چی می شه و رفتم همون روز عصر به دوستم زنگ زدن که فردا با بلیت بیا ویزات رو بگیر و گرفت و به امتحان هم رسید.


#تجربه_شخصی

#پیگیری_ویزا



ارسالی از اعضای گروه


سلام!

من سه تا تجربه ی ازمون ورودی کالج دارم 

ترم قبل هانوفر

این ترم مونیخ و هانوفر

من با مدرک B1 امدم المان ولی تا حدود وسط های B2 رو خونده بودم و قبول نشدم قسمت زبان رو( ١٠٧ حداقل نمره بود من ٨٥ شدم)

اینجا رفتم کلاس زبان تا C1 

ازمون مونیخ رو هم قسمت زبان قبول نشدم

سه قسمت بود ازمون لوکه گرامر و ن باید حتما توی هر سه بخش ٤٠٪؜ نمره رو بیارید زیر ٤٠٪؜ کلا رد میشید

برای قسمت ریاضیش من فقط نمونه جزوه خود سایت رو خونده بودم و کافی بود( نمره من از ٥٠ شد ٣٥ نمره ی قبولی ٢٤ بود)

برای این ترم هانوفر فقط Mut zur Lücke زرد رو نوشتم اونم نه همه اش اول نمونه های امتحان بعد از قسمت اخرش چندتا حل کردم 

به نظر من سطح امتحان از Mut zur Lücke یکم بالاتر بود 

متن ها راجع اب بدن/ شهر های صنعتی/ دوتا مخترع/ سیب زمینی  (یکی دیگه اش رو یادم رفته) بود

سوال ریاضیش اسون بود 

قسمت اول ضرب تقسیم و اینا بود بیشتر باید اولویت ها رو میدونستید که اول ضرب بعد جمع

بعد ی دوتا کسر بود با m و n y و توان باید ساده میکردیم

بعد معادله داشت 

3/y+1 + y+1/y-1 = y^2 -4/y^2 -1

اگه درست یادم باشع

بعد معادله و سه مجهول بود 

بعد ی دستگاه مختصات بود با سه تا خط باید معادله خط ها رو مینوشتیم

و قسمت اخر مساحت بود

 ی استوانه بود وسطش ی مکعب مستطیل این فضای بین اینا رو میخواست ارتفاع ٦ قطر دایره ٦ قطر مربع ٢

امتحان ١٢:٣٠ تموم شد 

امیدوارم مفید باشه 

و همه مون قبول بشیم


#تجربه_شخصی #هانوفر #مونیخ


۱- چه طوری میشه از آزمون ورودی کالج ها معاف شد؟ در اکثر موارد معافیتی در کار نیست. بعضی ها از بخش زبان معاف میکنن با DSH2 یا TestDaF 4x4 و .! مکاتبه کنید.

۲- کالج ها برای تکمیل ظرفیتشون ملیت رو هم در نظر میگیرن؟ بله! مثلا نمیذارن چینی ها کلاسا رو پر کنن!!! برای ایرانی ها چون تعدادشون کمه رقابتی از این نظر نیست.

۳- آیا میشه کالج 1 گرفت؟ مشخصا غیر ممکن نیست! اما تجربه نشون داده همون نمره ایرانشونو بگیرن خوب عمل کردن!!! قرار نیست کسی که ایران 2 گرفته تو آلمان دچار جهش ژنتیکی بشه و 1 بگیره. خیالبافی نکنید!

۴- برای آزمون ورودی کالج چی بخونیم؟ منبع مشخصی نداره. باید سواد عمومی زبانتون بالا باشه و برای لوکه کتاب های موت زور لوکه که توی وبلاگ هستن پیشنهاد میشه.

۵- آیا میشه آزمون ورودی کالج ها رو ایران داد؟ بعضی از کالج ها مثل هانوفر و کنستانس و . به شرط هماهنگی با گوته، که برگزار کننده هست و دانشگاه و همچنین به حد نصاب رسیدن! بله برگزار میکنن.

۶- هر ترم کالج ها چه قدر قبولی میدن؟ بسته به تعداد شرکت کننده ها و ظرفیت پذیرش هر ترم . چند ترم اخیر حدود 5 تا 10 درصد! سخته اما غیرممکن نیست!

۷- میتونم کالجم رو بعد از ثبت نام و یا ضمن ترم اول تغییر بدم؟ تغییر کالج پروسه ی آسونی نیست و نیاز به موافقت کالج مبدا و مقصد رو داره. قانونی به طور عمومی نوشته نشده دراین مورد و به همین دلیل سلیقه ای و باتوجه ب شرایط مسئولین کالج تصمیم میگیرن.

۸- میتونم کورس کالجم رو عوض کنم؟ طبق تجربیات امکانش هست ولی باز هم مدیریت کالج باید تصمیم گیری کنه

۹- امتحان ورودی کالج در سطح کنکور هست؟ نه هیچ ربطی ب هم ندارن. نمونه های امتحان و منابع مرتبط رو گذاشتیم تو وبلاگ

۱۰- کالجای دولتی یا دانشگاه های دولتی رایگانن؟ رایگان به معنای صفر یورو نه. شهریه ترمی باید پرداخت کنید ک زیر ۵۰۰ یورو هست

۱۱-‏ 
FSP کالج سخته ؟ بله میتونه سخت باشه . FSP هر کالج از موضوعات تدریس شده در کالج هست که با مطالعه در طول ترم میتونید خودتون رو بهتر آماده کنید برای این امتحان

۱۲- برای ورود ب دانشگاه شرط سنی وجود داره؟ خیر

۱۳- آیا میشه بدون شرکت در کالج ، امتحان FSP داد؟ بله. باید درخواست پلاتس اکسترن کنید از کالج های دولتی. 

۱۴- تفاوت کالج خصوصی و دولتی چیه؟کالج دولتی هزینه ی بسیار کمی داره، امتحان ورودی و امتحان خروجی داره ، مدرکش برای تقریبا همه دانشگاه های آلمان معتبر هست.

۱۵- آیا مدرک 
FSP همه کالجای دولتی برای کل آلمان معتبر هست؟کالجایی که زیرنظر هوخشوله هستن (به جز نوردهاوزن) فقط برای دانشگاه های همون ایالت + همه ی هوخشوله های آلمان معتبر هستن. کالجای زیرنظر دانشگاه برای همه مراکز آموزشی در آلمان معتبر هستن

۱۶- اگه یک ترم یا امتحان نهایی کالج رو بیفتم چه اتفاقی میفته؟ شما قانونا یکبار اجازه تکرار یک ترم و یکبار اجازه تکرار 
FSP رو دارید.


۱- آیا میتونم تو دوره کالج کار کنم؟ بستگی به شهر داره. به طور معمول اجازه کار ندارید. اگرم داشته باشید اولا محدوده و ثانیا برای پیدا کردن کار بسته به بازار کار شهرتون و سواد زبانی تون شانس دارین. بهتره روی سال اول که هیچ! حتی دوم هم حساب باز نکنید.

۲- وقتی کالج میریم دانشجو حساب میشیم؟ خیر! فقط وقتی سر کلاس دانشگاه میرید دانشجو هستید. وقتی کالج میرید یا کلاس زبان یا .دانشجو محسوب نمیشید و دارید دوره آمادگی (Vorbereitung) میگذرونید. دو سال فرصت دارید دانشجو بشید. یعنی یک دوره آمادگی نهایتا میتونه تا دوسال طول بکشه، بعد از اون تمدید ویزا بسیار مشکله! مگر اینکه دانشجو بشید.

۳- آیا میتونیم تو آلمان آوسبیلدونگ خوند؟ بطور کلی نمیشه.گرفتن ویزا برای آوسبیلدونگ تقریبا غیر ممکن هست و در آلمان چندتا رشته ی محدود فقط برای خارجیا هست که میتونن آوسبیلدونگ بگذرونن. مثل : آشپزی ، نگهداری از سالمندان و درمواردی پرستاری.امکان تمدید ویزای تحصیلی با آوسبیلدونگ وجود نداره و باید بعد از پیدا کردن آوسبیلدونگ ویزا رو تغییر داد که پروسه ی آسونی نخواهد بود
    
۴- چه اتفاقی میفته اگه امتحان کالج رو در آلمان قبول نشم؟شما ۲سال فرصت داری تا دانشجو بشی. بعضی شهرها آسون تر برخورد میکنن و ۲سال فرصت میدن تا وارد کالج بشی، بعضی جاها فقط ۱سال برای تلاش و ورود ب کالج درنظر میگیرن و بعد دیگه ویزا رو تمدید نمیکنن.
پس شما بار اول که امتحان دادی و قبول نشدی باید کلاس زبان ثبت نام کنی و ویزات رو برای ۶ماه تا ۱سال (بسته به قوانین اون شهر) تمدید کنی و برای ورود به کالج تلاش کنی.

۵- اگه امتحان ورودی قبول نشدم، میتونم بیام ایران تا ترم بعد؟ باید حواستون ب اعتبار ویزاتون باشه. شما با کارت اقامت موقت بیش از ۶ ماه اجازه اقامت خارج از آلمان رو ندارید مگر با اجازه از اداره مهاجرت که نیازمند دلایل موجه برای این غیبت طولانی لازم هست. 

۶- میتونم ویزا از یه شهر بگیرم ولی بعد از ورود به آلمان در شهر دیگه ای ساکن بشم و درخواست برای تمدید بدم؟
خیلی از شهرها سخت گیری نمیکنن در این مورد ، به جز چند شهر از جمله برلین که سختگیری میکنه و برای کسانی که ویزاشون از شهر دیگه ای بوده و بی دلیل یا حتی با برگه ثبت نام کلاس زبان در برلین درخواست تمدید داده بودن ، ویزا رو تمدید نکرده

۷- آیا کسی در آلمان یا ایران میتونه ضمانت مالی برای من بده که لازم ب داشتن ۸۶۴۰ برای تمدید ویزا نداشته باشم؟ بله میشه. در آلمان باید حداقل شرایط لازم رو داشته باشه که این شرایط بسته به قوانین هر شهر میتونه متفاوت باشه. از ایران هم پدر میتونه با ثبت یک تعهد در محضر و ترجمه و تایید این مدرک ، این ضمانت رو انجام بده

۸- با کار دانشجویی میشه آدم مخارج خودش رو تامین کنه؟ تقریبا خیر. بسته به محل و شرایط زندگی مخارج آدما متفاوته ولی به طور حدودی در یک شهر نسبتا ارزون ماهانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو یه دانشجو میتونه خرج داشته باشه که لازمش هفته ای ۱۵ تا ۲۰ ساعت کار کردن هست و این مقدار کار کردن باتوجه به حجم کارای مربوط به تحصیل ، نسبتا زیاد و بعضی اوقات ناممکن هست.



۱- سفارت میذاره به جای نامه تمکن پول نقد به یورو ببریم؟! عده ای از آفیسر ها قبول میکنن و عده ای قبول نمیکنن. (که براتون نقصی میزنن بعدا ببرید!)

۲- تو فرم سفارت آدرس محل اقامتو کجا بنویسیم؟ شهر کالجی که میخواید توش درس بخونید.

۳- انگیزه نامه باید در مورد کالج باشه یا دانشگاه؟ باید در مورد همون رشته دانشگاهی و دانشگاه و شهر دانشگاهی که ازش پذیرش گرفتید باشه. در حد دو سه سطر به کالج اشاره کنید.

۴- قبلا با پذیرش رفتم مصاحبه ولی دلایلی بهش نرسیدم اما این بار میخوام یه پذیرش از یه دانشگاه دیگه بدم سفارت، میشه؟! خیر، پرونده با یک پذیرش باز میشه و با همونم بسته میشه. تحت شرایط خاص یا با اجازه خود سفارت و آفیسر بله ممکنه. ولی به طور معمول خیر!

۵- اگه در ایران امتحان ورودی بدم و قبول نشم ریجکت میشم؟ خیر. اگه قبول شدی باید نامه قبولیو بدی ب سفارت و ویزارو تحویل بگیری. اگه قبول نشدی باید پذیرش امتحان ترم بعد رو بدی ب سفارت و ویزارو تحویل بگیری

۶- برای گپ تحصیلی چه کار کنم؟ گپ تحصیلی رو باید در بهترین حالت با گواهی کار یا کارآموزی یا با مدرک زبان(بسته به مدت گپ تحصیلی) پر کنی

۷- تو ایران رفتم دانشگاه ،به سفارت چی بگم؟ هم مورد داشتیم که ریزنمرات دانشگاه داده به سفارت و ویزا گرفته ، هم مورد داشتیم که نگفته دانشجو بوده و ویزا گرفته. نکته مهم اینه که چه گفته بشه و چه گفته نشه انقدر انگیزه نامه قوی باید باشه که جای سوال و شک و شبهه برای سفارت نذاره.



حال سه سال و اندی از آغاز کار این گروه و  وبلاگ میگذره. از تمام دوستانی که در طول این مسیر به هم نوعان خود کمک کردند ،‌ممنونیم.

در طول این‌ سه سال هدف اصلی بنده و دوستانم کمک به دیگران بوده، به کسانی که هنوز در ابتدای راه بودند یا بین دوراهی به دنبال کمک می گشتند.
هدف ما تنها پاسخ به سوالات واضح و تکراری نیست بلکه بازنشر تجربه ها و استفاده و استناد به اونا در حل مشکلات اعضای گروه بوده و خواهد بود.به غیر از این به پیشنهاد دوستان از تجربه هایی که فرستاده شده آماری تهیه کردیم.(

لینک) تا اولا فهمیدن حجم زیادی از تجربه ها رو آسون تر کنه و دوما در وقت برای خوندن این حجم از مطالب صرفه جویی بشه.
همونطور که میبینید تجربه ها نقش مهمی در این گروه بازی میکنن
مشکل یا معضل جدیدی که میبینیم بی اعتتایی به مهم بودن این تجربه هاست.
افرادی که از ابتدای راه، سوال هاشون رو در این گروه مطرح کردند و کمک گرفتن، حالا بعد از گرفتن ویزا یا قبول شدن امتحان ورودی حتی چند دقیقه وقت صرف نمیکنند تا از چیزایی که در این راه یاد‌گرفتند برای بقیه یادداشتی به جا بذراند.
پس!! برای ادامه این راه و کمک به کسانی که بعد از شما این مسیر رو پشت سر میذارند، اندکی از وقتتون رو صرف کنید برای پر کردن فرمی که تجربه ی لازمش رو دارید. با رفتن به بات گروه و کلیک روی ثبت تجربه‌ شخصی میتونید این‌ کار رو انجام‌ بدید.

 

Studienkollegbot@


۱- برای کالج و بعد از اون دانشگاه نمره دیپلم مهمه یا پیش؟ هم معدل کل (نه کتبی!) دیپلم (سه ساله) و پیش دانشگاهی.

۲- برای مکاتبه باید به کجا ایمیل بزنم؟ به اینترنشنال آفیس دانشگاه (بعضی از دانشگاه ها ایمیل به خصوصی برای کالج وابسته دارن که اونم خوبه!)

۳- چه طوری میتونم پذیرش از کالج بگیرم؟ کالج پذیرش نمیده! (به جز متینگن و چند کالج دیگه که مستقیما پذیرش میدن-برای اطلاعات بیشتر به پست ددلاین و جزییات در وبلاگ مراجعه کنید)این دانشگاهه که پذیرش میده بهتون.

ادامه مطلب


چند روز پیش یکی از دوستان اومدن توی گروه و گفتن که بعد از ۷ ماه ست در آلمان ( ویزای اولیه ی ۶ ماهه و یک فیکسیون ۱ ماهه!) رفتن برای تمدید و براشون تمدید نکردن با ثبت نام کلاس زبان، ازشون پاسپورتشون رو گرفتن و بهشون یک فیکسیون یک ماهه دادن و گفتن که یا پذیرش کالج یا دانشگاه باید بیارن یا از آلمان خارج بشن. ایشون ویزاشون برای کالج هانوفر بوده و خواستن هم توی هانوفر تمدید کنن، البته دو دفعه امتحان هانوفر رو دادن و متاسفانه دفعه دوم هم خصوصا به خاطر کاهش ظرفیت کالج نتونستن وارد بشن چون نمره هاشون هم خیلی خوب بوده تو امتحان ورودی کالج و حتی یه گواهی از مدیر کالج هانوفر میگیرن مبنی بر اینکه ایشون نمراتشون خیلی خوب بوده و صرفا به خاطر کاهش ظرفیت کالج نتونستن وارد بشن! 

با همه این اوصاف وقتی ویزاشون رو نگاه کردیم متوجه یه تفاوت کوچیک شدیم! و اون هم اضافه بودن کلمه "Studienbewerbung" تو توضیحات ویزاشون بود.


طبق قانون "AufentHG §16 Abs7" میگه که هدف اقامت فرد Studienbewerbung عه.

حالا Studienbewerbung چیه؟ قدیما این نوع بود ولی زیاد استفاده نمیشد. کاربردش چی بود؟ مثلا دانشجو های هنر که وقتی اپلای میکردن یه مصاحبه داشتن تازه‌. بعد اگه با مصاحبشون موافقت میشد. اینا میتونستن تحصیل رو شروع کنن. به خاطر همین از این بند قانون استفاده میکردن که چون طرف پذیرش داشت از طرفی هم تکلیفش مشخص نبود. به خاطر همین اینطور "جا افتاده" که اینا اکثرا پذیرش برای تمدید نیاز دارن. این‌ موضوع اول. 


موضوع دوم مدت اعتبار ویزاس:

بند دوم:

 Die Geltungsdauer der Aufenthaltserlaubnis beträgt bei der Ersterteilung und bei der Verlängerung mindestens ein Jahr und soll zwei Jahre nicht überschreiten

بند هفتم:

Einem Ausländer kann auch zum Zweck der Studienbewerbung eine Aufenthaltserlaubnis erteilt werden. Der Aufenthalt als Studienbewerber darf höchstens neun Monate betragen


بند دو برا بچه هاییه که ویزای اصلی کالج رو میگیرن و حداقل یکسال تا حداکثر دو سال میتونن وایسن.

بند هفت مال همین دوستانه که نوشته در کل اقامتشون تو آلمان (با احتساب ویزایی که از ایران میگیرن)نمیتونه از ۹ ماه بزنه بالا.


اما چرا برا یه عده بند دو صادر میشه برا یه عده دیگه بند هفت؟! در حالی که پذیرش ها یکی و همه برا کالج هستن؟!

خب فک میکنیم این یه "اشتباهه"(سهوی‌ یا عمدی)که از طرف اداره مهاجرت یا سفارت اتفاق میافته. شما به عنوان کسی که ویزا رو تحویل میگیرید از این پس باید به این موضوع توجه کنید، تا بعد ها براتون دردسر ساز نشه!!! 

راه حل ساده ش اینه که همون روزی که ویزا رو دادن بهتون اگر همچین حالتی بود برگردید و با سفارت در میون بذارید‌ و اونا هم احتمالا براتون توضیح میدن.


اگرم کار از کار گذشته که دیگه باید وارد مسیر گرفتن وکیل و اعتراض و . بشید که هزینه‌ و زمان میبره!


ارسالی از اعضای گروه


آقا سینا دانشجوی ترم اول پزشکی دانشگاه گوتینگن هستن، و لطف کردن تجربه شون رو در مورد پروسه خاص پذیرش پزشکی از دانشگاه گوتینگن از کالج هانوفر توضیح دادن. ایشون با مدرک ب2 وارد آلمان شدن و در اولین و آخرین تجربه آزمون ورودی کالجشون یعنی کالج هانوفر موفق عمل کردن و موفق به ورود به کالج هانوفر برای کورسِ ام شدن. ایشون یک سری توضیحات اولیه در مورد دانسته های خودشون دادن، بدین شکل:

تاجایی که من اطلاع دارم، دو نوع سیستم هست برای اموزش پزشکی در آلمان؛

یکیش سیستمی هست که دانشجو از اول میره کلینیک (به عنوان مثال هوخشوله پزشکی هانوفریا MHH) و درگیر محیط میشه. با بیمار ارتباط برقرار میکنه و کلاس هاشم تو بیمارستان برگزار میشه.

در سیستم دوم(مثل دانشگاه گوتینگن) دانشجو ۴ ترم دوره ی پیش کلینیک میگذرونه و بعدش آزمون میده و اگر قبول شد وارد دوره ی کلینیک میشه.در این سیستم دانشجو موظفه که قبل از آزمون پیش از کلینیک حتما ۳ ماه Pflege-Praktikum بگذرونه برای همین تو این سیستم پراکتیکوم یه معیار شاخص و اثرگذاره (از سیستم اول اطلاع زیادی ندارم).

یه مورد هم در نظر همه ی دانشگاه ها اینکه افراد آگاهانه رشته ی پزشکی رو انتخاب کنن و این آگاهی هم زمانی ایجاد میشه که شخص در محیط بیمارستان و درمانگاه و . قرار بگیره و اون شرایط رو لمس کنه. در مواردی افراد بعد گذروندن دو ترم تغییر رشته میدن چون کار با جسد و خون و شرایط استرس آور براشون قابل تحمل نیست و در این حالت میشه گفت حق اونایی که واقعا میتونستن بیان و بخونن ضایع شده!


سیستم دانشگاه گوتینگن اینطوریه که از بچه هایی که مشغول تحصیل در کالج هانوفر هستن بعد از گذروندن یک ترم از کالج و با در نظر گرفتن نمرات اون یک ترم کالج، پذیرش میکنه برای پزشکی. این ویژگی مختص به دانشگاه گوتینگن هست و دانشگاه گوتینگن این کار رو صرفا در قبال بچه های کالج هانوفر میکنه! من هم طبق همین روش اندکی بعد از ترم اول برای دانشگاه گوتینگن اقدام کردم و اونها هم بعد از مدتی با توجه به نمرات ایران (1.1) و رزومه ی کلیِ من ازم دعوت کردن به مصاحبه. رزومه من: قبولی کنکور در رشته ی دامپزشکی در ایران، مدرک ب2 ، مدرک دیپلم و پیش تجربی ایران، سابقه کار در بیمارستان دامپزشکی (با توجه به اینکه 5 - 6 ترم توی ایران مشغول به تحصیل در این رشته بودم!) و .


روز مصاحبه: روزی که ما به مصاحبه دعوت شده بودیم اولا که همه خارجی بودن، حدود 35 نفر دعوت شده به مصاحبه که متقاضی رشته پزشکی بودن و حدود 10 نفر هم متقاضی دندانپزشکی یعنی جمعا حدود 45 نفر. جالبه که بدونید از بین مصاحبه کننده ها فقط من و یه خانم دیگه که متقاضی رشته دندان پزشکی بودن ایرانی بودن و مابقی تعداد کمی از کشور های آسیایی (جنوب شرق آسیا) و تعدادی آفریقایی و مابقی و "اکثریت" عرب (خصوصا پناهنده های سوری بودن!!) که به مصاحبه دعوت شده بودن! سه تا اتاق مصاحبه بوده که گروه بندی شدیم و هر کسی با توجه به اتاقی که بهش گفته بودن میرفت مصاحبه. در اتاق مصاحبه دو نفر پشت میز بودن . یک پروفسور دانشگاه و یک نفر پزشک! سنشون میانگین 45 سال اینا بود! شروع کردن به مصاحبه. کلا میشه گفت مصاحبه شباهت داشت به مصاحبه سفارت!!! پرسیدن از اینکه در ایران چی میخوندی؟ چی کار میکردی؟ چرا اومدی آلمان؟ چرا این دانشگاه رو انتخاب کردی؟ چرا این رشته؟ که خب من طبق روال جواب دادم، انگار که مصاحبه سفارت بودم. پرسیدن که این مدت که آلمان بودی چیکار میکردی که خب من گفتم کالج بودم. گفتن یه پزشک خوب چه ویژگی هایی داره از نظرت؟! که من گفتم پزشکی که صبور باشه و آماده کمک به دیگران باشه و . . بعدش وارد این شدن که بدونن واقعا من ارتباطی با رشته ای که انتخاب کردم داشتم از قبل یا نه. یعنی میخواستن بدونن که آیا واقعا من انتخابمو درک کردم یا نه! که خب از من پرسیدن سابقه کار توی بیمارستان رو داشتی یا خیر! که من گفتم سابقه کار در بیمارستان رو داشتم اما بیمارستان دامپزشکی بوده. همچنین به این اشاره کردم که دوره های هلال اهمر هم بودم در ایران و . و توی ایران فلان مدت توی رشته ی مرتبط درس خوندم و آشنایی دارم . و جالبه که هم چیز رو یادداشت میکردن و حتی طول مدت دوره ها! بعد یه سوال جالبیم ازم پرسیدن این بود که اگر ما بهت پذیرش ندیم و ردت کنیم میخوای چیکار کنی؟! منم گفتم که میرم دنبال یه سری دوره ی پراکتیکوم (یه سری دوره های کوتاه مدت در حد دو سه ماه که در کلینیک ها و محیط های کاری مختلف انجام میدن!) و بعد با تجربه بیشتر دوباره اقدام میکنم برای پذیرش همین رشته. که خب فک کنم این همون جوابی بود که میخواستن بشنون ازم. از همه ی رفتارشون متوجه شدم به اینکه من آشنایی داشته باشم با این رشته و محیط کار و در کل سابقه ی پراکتیکوم و دوره های مشابه، اهمیت خاصی میدن!


که خب وقتی برمیگشتی و نگاه میکردی هم متوجه میشدی که اکثر بچه هایی که به مصاحبه دعوت شده بودن . کسانی بودن که دوره های پراکتیکوم گذرونده بودن.

خلاصه اینکه من قبل از اینکه کالجم رو حتی تموم کنم پذیرش گرفتم. نتایج هم به این صورت بود که از 35 نفر (حدود 40 نفر که 5 نفرشون غایب بودن!) که برای مصاحبه پزشکی دعوت شدن 7 نفر و از 10 نفر دندانپزشکی 2 نفر پذیرش نهایی و قطعی شدن و الان دانشجو هستن. از 7 نفر پزشکی من یکی ایرانی هستم! یک نفر از سنگارپور و مابقی عرب هستن. (یک نفر مصر و چهار نفر سوریه!) البته این آمار دانشجوهای خارجیِ ترم ورودی ماست و خود آلمانی ها که جدا هستن!

در کل پروسه پذیرشِ پزشکی هم من فقط برا همین یه دونه دانشگاه گوتینگن اپلای کردم و همینم بهم اوکی داد و تموم شد. خبر از جاهای دیگه ندارم.

نمرات ترم اولم همگی 1 بودن، یعنی نمرات ترم اولم تو کالج هانوفر که باهاش برا گوتینگن اپلای کردم  1.0 و 1.0 و 1.0 و 1.0 و 1.0 بودن!

برای اف اس پ هم دویچ رو 1.0 شدم و شیمی و ریاضی که دروس انتخابی من بودن رو 2.0 شدم هر دو رو . البته چون من پذیرشمو گرفته بودم قبل اف اس پ دیگه این نمرات اهمیت نداشتن، اما چون با مدرک ب2 اپلای کرده بودم . دانشگاه ازم مدرک زبانی خواست که بخواد بهم پذیرش نهایی رو بده که من FSP رو دادم که جای مدرک زبان هم کفایت میکنه.


از نظر امکان کار کردن توی دوران دانشگاه کنار تحصیل خب این رشته فشردگی های خاص خودشو داره، در مورد ترم های آینده نمیدونم چه طوریه ولی درمورد ترم های اول، کارهای ساده تو کلینیک برای اونایی که یا قبلا پراکتیکوم انجام دادن (تجربه و مدرک دارن) یا برای دانشجوهای ترم بالاتر وجود داره. واسه تازه وارد ها طبق چیزی که من دیدم نه به اون صورت!


اینها تجربه دوست عزیزمون بودن که در مورد دانشگاه گوتینگن و کالج هانوفر صدق میکنه. قطعا روند پذیرش در دانشگاه های دیگه متفاوت هستش و اکثرا مصاحبه ای ندارن! در مورد دخالت دادن تاثیر پراکتیکوم و . و اینکه کلا چه معیار هایی رو دخیل میدونن دانشگاه به دانشگاه متفاوته. اما مهمترین فاکتور ها نمرات شما هستن و در کل سابقه ای که برای خودتون ساختید. توجه داشته باشید هر چیزی رو هر جایی قبول ندارن، و سعی کنید بدونید که با چی طرف هستید تا انرژی و تلاشتون بیخودی هدر نره و جای درستی رو هدف بگیرید.


به امید موفقیت همگی

و با تشکر از آقا سینای عزیز


ارسالی از اعضای گروه


سلام به همه ی دوستان.

من ترم قبل (ترم تابستون ۲۰۱۹) امتحان کارلسروهه رو شرکت کردم که متاسفانه قبول نشدم و اینجا تجربه ی امتحان رو با شما در میان میگذارم.

امتحان ساعت ۹ صبح شروع شد و به صورت کامپیوتری بود. به این شکل که هرکس پشت یک سیستم میشینه و از طریق پرتال سایت کارلسروهه وارد اکانت خودش میشه و امتحان میده. اکانت رو از زمان دریافت پذیرش میتونید خودتون بسازید که توی پذیرش راهنمایی کردن چطوری این کار رو بکنین. توی سالن امتحان هم مراقب ها همه ی مراحل رو قدم به قدم توضیح میدن و مطمئن میشن که همه وارد اکانت شده باشن. از این نظر جای نگرانی نبود.

امتحان شامل دو بخش لوکه و ریاضی بود که اول با لوکه شروع میشد. ۸ تا لوکه با تم های مختلف به ما دادند که هرکدوم وقت مشخصی داشت و بعد از اون تایم دیگه شما نمیتونستین به نوشتن ادامه بدین و خودش به صورت خودکار میرفت لوکه ی بعدی. نمره ی لوکه رو بلافاصله بعد از اتمام بخش به شما نشون میدند و فکر میکنم بالای ۶۷ درصد رو قبول میکنند.

بعد از اون چند دقیقه استراحت داشتیم و بخش دوم که ریاضی بود رو شروع کردیم. ریاضی سوالاتی با سطح بالاتر از حد معمول (به نسبت بقیه ی کالج ها) داشت و شیوه ی پاسخ گویی به صورت چند گزینه ای هست اما تعداد گزینه ها بسیار زیاده و شما امکان انتخاب چند تا رو به صورت همزمان دارید. فهرست مطالبی که در امتحان میاد و نمونه سوالات رو میتونین از سایت کالج پیدا کنید.

نتایج حدود ۴ روز بعد اعلام شد.


#تجربه_شخصی

#کارلسروهه


گروه کالج و لیسانس در آلمان با هدف یاری به شما متقاضیان تحصیل در کشور آلمان اقدام به راه اندازی

کانالی در تلگرام کرده است که دسترسی به اطلاعات را برای شما آسان تر خواهد کرد.


اگر علاقه مند هستید دوستان خود را نیز دعوت کنید.


برای ورود به کانال کلیک نمایید


گروه تلگرام




تجربه کالج هامبورگ
ارسالی از اعضای گروه

امتحان کالج هامبورگ ۴۰ دقیقه طول میکشه و سطح زبان ب۲ هست.
برای ام کورس از ۲ بخش لوکه و سی-تکست تشکیل میشه
سطح امتحان همون بین ب۱ و ب۲ هست ولی بودن از دوستانم که تو ایران معلم زبان بودن و در امتحان رد شدن.
من سطح زبانم س۱ هوخشوله بود(از آ۱ -س۱تو آلمان خوندم)
شخصا برای امتحان Gramma B2 -C1 خوندم،همه Präposition هارو حفظ کردم و کتاب های Aspekte،sicher ب۲ وس۱ کامل خوندم.
وقت برای امتحان زیاد بود و می‌شد ۲ ۳ بار چک کرد،اگر بلد نبودین رد شین ٫بعدا میتونین روش فکر کنین .
مانور زیادی رو آرتیکل داده بودن و اگر بلد باشین ۷۰٪ راه رفتین.
برای بخش لوکه جملاتی مثل führen +zu میاد شما باید حدس بزنین که جای خالی مثلا zu هست.
من دیروز زنگ زدم و ۱۰ دقیقه بعد تماس جواب ام اومد و گفتن جزوه ۵ نفر اول بودم.
در آخر آرزو موفقیت براتون دارم و سر امتحان به خودتون ایمان داشته باشین و استرس نداشته باشین

#هامبورگ
#تجربه_شخصی


برای طرح سوالاتون میتونید از

اینجا به گروه تلگرام وارد بشید




تجربه کالج متینگن
ارسالی از اعضای گروه

دوستان اولا خواستم بگم که کالج متینگن در شهر متینگن و ایالت Nrw قرار داره .
وقتی وارد سایت میشید دو زبان آلمانی و فکر کنم برزیلی وجود داره .

برای ترم winter ددلاینش  14 june هست .

❌❌❌اما نکته مهم اینه که اولویت پذیرش از آمریکای لاتین هست و اگر جایی باشه به سایر دانشجویان خارجی هم پذیرش میدن .


ادامه مطلب



اجازه کار برای دانشجو ها به دو بخش تقسیم میشه. کسایی که هنوز وارد دانشگاه نشدن و دارن کلاس زبان یا کالج میگذرونن و دسته دیگه کسایی که دانشجو یکی از مقاطع آکادمیک هستن.
طبق قانون AufenthG Abs.16 بند 3  (https://www.gesetze-im-internet.de/aufenthg_2004/__16.html)دانشجو  باشید به صورت نرمال اجازه کار 240 روز پاره وقت یا 120 روز تمام وقت میگیرید.
اما اگه در حال گذروندن کلاس زبان یا کالج باشید دو حالت داره :
 سال اول اقامت فرقی نداره کالج بگذرونید یا کلاس زبان در هر صورت فقط در تعطیلات اجازه کار دارید (بازم بستگی به اداره مهاجرت اون شهر داره)
▪️نکنه مهم اینکه شنبه ها و یکشنبه ها قاعدتا جز تعطیلات حساب نمیکنن. منظور از تعطیلات اینجا Ferien بین ترم هاست. ولی بازم به صاحب کار بستگی داره.


ادامه مطلب



تجربه شرکت در آزمون ورودی کالج ها
ارسالی از اعضای گروه

سلام دوستان من حدود دوساله که آلمان هستم میخواستم تجربیاتم درباره امتحان ها رو بگم من با مدرک ب۱ که حدود ۶ ماه خونده بودم اومدم آلمان،که اول بگم کار خیلی خیلی اشتباهیه بهترین کار اینه که تست داف بگیری بیای اینجا که از نظر وقت و هزینه صرفه جویی کرده باشی.امتحان های کالج به اون صورت سخت نیست اما چون متقاضی زیاده باید سطح زبان خوبی داشته باشین.
امتحان #هاله بخش زبان و Naturwissenschaft هس که بخش زبان: ۱. دو متن که لوکه هست و تقریبا در حد ب۱ ،۲‌. یک نمودار داره و یه سری سوالهای چند گزینه ای که یه مقدار سطحش بالاتره بخش آخر هم نامه در حد ب۱ مثلا به خوابگاه نامه بنویسین که هاله قبول شدین و اتاق میخواین،یا از تجربه روز اول در آلمان.
بخش دوم :فیزیک : معمولا خازن،مکانیک،مدار الکتریکی  شیمی: فرمول نویسی،واکنش شیمیایی زیست : گروه های خونی،بافت ها و اندام های بدن (البته اینا دقیق نیستن و ممکنه از بخش های دیگه هم سوال بیاد چون منبع خاصی نداره) برای این بخش میتونین از کتاب های Deutsch komplex استفاده کنین. امتحان هاله به نظرم قبولی راحت تره اگه بخش علوم تجربی رو خوب خونده باشین.
امتحان #هامبورگ : امتحان با کامپیوتر هست. رقابت تقریبا کمتره چون  با ب۲ پذیرش میده.اگر سطح واقعی ب ۲ باشین قبولی راحته،امتحان دو بخش ۱. کلا جای خالی هست باید پر کنین و ۲. اول کلمه را نوشته مثل کتاب موت.متن های امتحان از رومه انتخاب میشن پس رومه زیاد بخونین( Hamburger Abendblatt) سایت Planet wissen هم خیلی مفیده برای افزایش دایره لغت. Konjunktiv 1  هم خوب بلد باشین.
امتحان #ماربورگ :امتحان زبان با کامپیوتر انجام میشه باید سعی کنین تمرکز داشته باشین و صدای کیبورد بقیه اذیتتون نکنه.امتحان زبان در سطح ب۲ تقریبا، بخش ریاضی از نظر من یکم سخت بود چون بیشتر سوالا شبیه تست هوش و خلاقیتی بود و خب زمان متاسفانه کم بود.
امتحان #لایپزیش بخش زبان در حد ب۲ ولی نه خیلی سخت.امتحان ریاضی هم خیلی آسون بود من مشتق و حد و انتگرال خونده بودم که تو هیچ کدوم از امتحان ها نیومد در صورتی که در نمونه سوال سایت بود.
امتحان #نوردهاوزن : هر دو بخش تقریبا راحته بخش زبان در حد ب۱ فقط برای بخش ن باید بلد باشین جواب رو درست umformen کنین.بخش گرامر حروف اضافه فعل ها،معلوم مجهول،زمان افعال،امتحان ریاضی هم از مباحث خیلی آسون معادله چندجمله و رسم نمودار و . . تنها نکته ای که خیلی مهمه برای این امتحان مدیریت ِ وقت ِ . چون زمان معمولا کم میاد.
نکته دیگه ای هم که میخوام بگم اینه که فک نکنین اینجا رشته های پزشکی خوندن آسونه، میتونم بگم ۱۰ برابر از ایران سخت تره،چون وارد کالج که میشی درسته درس هایی که هست و قبلا ایران خوندیم ولی چون به آلمانی هست کمی سخته و گرفتن نمره ۱ به این راحتی ها نیست.پس اگر هدف مشخص و تلاش بسیار زیاد و انگیزه خیلی بالایی دارین این راه رو انتخاب کنین. نکته دیگه اینکه حداقل تو غربت با هم رقابت نداشته باشیم و دستِ همدیگر و بگیریم. موفق باشین.

#تجربه_شخصی


ارسالی از اعضای گروه


آقا سینا دانشجوی ترم اول پزشکی دانشگاه گوتینگن هستن، و لطف کردن تجربه شون رو در مورد پروسه خاص پذیرش پزشکی از دانشگاه گوتینگن از کالج هانوفر توضیح دادن. ایشون با مدرک ب2 وارد آلمان شدن و در اولین و آخرین تجربه آزمون ورودی کالجشون یعنی کالج هانوفر موفق عمل کردن و موفق به ورود به کالج هانوفر برای کورسِ ام شدن. ایشون یک سری توضیحات اولیه در مورد دانسته های خودشون دادن، بدین شکل:

تاجایی که من اطلاع دارم، دو نوع سیستم هست برای اموزش پزشکی در آلمان؛

یکیش سیستمی هست که دانشجو از اول میره کلینیک (به عنوان مثال هوخشوله پزشکی هانوفریا MHH) و درگیر محیط میشه. با بیمار ارتباط برقرار میکنه و کلاس هاشم تو بیمارستان برگزار میشه.

در سیستم دوم(مثل دانشگاه گوتینگن) دانشجو ۴ ترم دوره ی پیش کلینیک میگذرونه و بعدش آزمون میده و اگر قبول شد وارد دوره ی کلینیک میشه.در این سیستم دانشجو موظفه که قبل از آزمون پیش از کلینیک حتما ۳ ماه Pflege-Praktikum بگذرونه برای همین تو این سیستم پراکتیکوم یه معیار شاخص و اثرگذاره (از سیستم اول اطلاع زیادی ندارم).

یه مورد هم در نظر همه ی دانشگاه ها اینکه افراد آگاهانه رشته ی پزشکی رو انتخاب کنن و این آگاهی هم زمانی ایجاد میشه که شخص در محیط بیمارستان و درمانگاه و . قرار بگیره و اون شرایط رو لمس کنه. در مواردی افراد بعد گذروندن دو ترم تغییر رشته میدن چون کار با جسد و خون و شرایط استرس آور براشون قابل تحمل نیست و در این حالت میشه گفت حق اونایی که واقعا میتونستن بیان و بخونن ضایع شده!


سیستم دانشگاه گوتینگن اینطوریه که از بچه هایی که مشغول تحصیل در کالج هانوفر هستن بعد از گذروندن یک ترم از کالج و با در نظر گرفتن نمرات اون یک ترم کالج، پذیرش میکنه برای پزشکی. این ویژگی مختص به دانشگاه گوتینگن هست و دانشگاه گوتینگن این کار رو صرفا در قبال بچه های کالج هانوفر میکنه! من هم طبق همین روش اندکی بعد از ترم اول برای دانشگاه گوتینگن اقدام کردم و اونها هم بعد از مدتی با توجه به نمرات ایران (1.1) و رزومه ی کلیِ من ازم دعوت کردن به مصاحبه. رزومه من: قبولی کنکور در رشته ی دامپزشکی در ایران، مدرک ب2 ، مدرک دیپلم و پیش تجربی ایران، سابقه کار در بیمارستان دامپزشکی (با توجه به اینکه 5 - 6 ترم توی ایران مشغول به تحصیل در این رشته بودم!) و .


روز مصاحبه: روزی که ما به مصاحبه دعوت شده بودیم اولا که همه خارجی بودن، حدود 35 نفر دعوت شده به مصاحبه که متقاضی رشته پزشکی بودن و حدود 10 نفر هم متقاضی دندانپزشکی یعنی جمعا حدود 45 نفر. جالبه که بدونید از بین مصاحبه کننده ها فقط من و یه خانم دیگه که متقاضی رشته دندان پزشکی بودن ایرانی بودن و مابقی تعداد کمی از کشور های آسیایی (جنوب شرق آسیا) و تعدادی آفریقایی و مابقی و "اکثریت" عرب (خصوصا پناهنده های سوری بودن!!) که به مصاحبه دعوت شده بودن! سه تا اتاق مصاحبه بوده که گروه بندی شدیم و هر کسی با توجه به اتاقی که بهش گفته بودن میرفت مصاحبه. در اتاق مصاحبه دو نفر پشت میز بودن . یک پروفسور دانشگاه و یک نفر پزشک! سنشون میانگین 45 سال اینا بود! شروع کردن به مصاحبه. کلا میشه گفت مصاحبه شباهت داشت به مصاحبه سفارت!!! پرسیدن از اینکه در ایران چی میخوندی؟ چی کار میکردی؟ چرا اومدی آلمان؟ چرا این دانشگاه رو انتخاب کردی؟ چرا این رشته؟ که خب من طبق روال جواب دادم، انگار که مصاحبه سفارت بودم. پرسیدن که این مدت که آلمان بودی چیکار میکردی که خب من گفتم کالج بودم. گفتن یه پزشک خوب چه ویژگی هایی داره از نظرت؟! که من گفتم پزشکی که صبور باشه و آماده کمک به دیگران باشه و . . بعدش وارد این شدن که بدونن واقعا من ارتباطی با رشته ای که انتخاب کردم داشتم از قبل یا نه. یعنی میخواستن بدونن که آیا واقعا من انتخابمو درک کردم یا نه! که خب از من پرسیدن سابقه کار توی بیمارستان رو داشتی یا خیر! که من گفتم سابقه کار در بیمارستان رو داشتم اما بیمارستان دامپزشکی بوده. همچنین به این اشاره کردم که دوره های هلال اهمر هم بودم در ایران و . و توی ایران فلان مدت توی رشته ی مرتبط درس خوندم و آشنایی دارم . و جالبه که هم چیز رو یادداشت میکردن و حتی طول مدت دوره ها! بعد یه سوال جالبیم ازم پرسیدن این بود که اگر ما بهت پذیرش ندیم و ردت کنیم میخوای چیکار کنی؟! منم گفتم که میرم دنبال یه سری دوره ی پراکتیکوم (یه سری دوره های کوتاه مدت در حد دو سه ماه که در کلینیک ها و محیط های کاری مختلف انجام میدن!) و بعد با تجربه بیشتر دوباره اقدام میکنم برای پذیرش همین رشته. که خب فک کنم این همون جوابی بود که میخواستن بشنون ازم. از همه ی رفتارشون متوجه شدم به اینکه من آشنایی داشته باشم با این رشته و محیط کار و در کل سابقه ی پراکتیکوم و دوره های مشابه، اهمیت خاصی میدن!


که خب وقتی برمیگشتی و نگاه میکردی هم متوجه میشدی که اکثر بچه هایی که به مصاحبه دعوت شده بودن . کسانی بودن که دوره های پراکتیکوم گذرونده بودن.

خلاصه اینکه من قبل از اینکه کالجم رو حتی تموم کنم پذیرش گرفتم. نتایج هم به این صورت بود که از 35 نفر (حدود 40 نفر که 5 نفرشون غایب بودن!) که برای مصاحبه پزشکی دعوت شدن 7 نفر و از 10 نفر دندانپزشکی 2 نفر پذیرش نهایی و قطعی شدن و الان دانشجو هستن. از 7 نفر پزشکی من یکی ایرانی هستم! یک نفر از سنگارپور و مابقی عرب هستن. (یک نفر مصر و چهار نفر سوریه!) البته این آمار دانشجوهای خارجیِ ترم ورودی ماست و خود آلمانی ها که جدا هستن!

در کل پروسه پذیرشِ پزشکی هم من فقط برا همین یه دونه دانشگاه گوتینگن اپلای کردم و همینم بهم اوکی داد و تموم شد. خبر از جاهای دیگه ندارم.

نمرات ترم اولم همگی 1 بودن، یعنی نمرات ترم اولم تو کالج هانوفر که باهاش برا گوتینگن اپلای کردم  1.0 و 1.0 و 1.0 و 1.0 و 1.0 بودن!

برای اف اس پ هم دویچ رو 1.0 شدم و شیمی و ریاضی که دروس انتخابی من بودن رو 2.0 شدم هر دو رو . البته چون من پذیرشمو گرفته بودم قبل اف اس پ دیگه این نمرات اهمیت نداشتن، اما چون با مدرک ب2 اپلای کرده بودم . دانشگاه ازم مدرک زبانی خواست که بخواد بهم پذیرش نهایی رو بده که من FSP رو دادم که جای مدرک زبان هم کفایت میکنه.


از نظر امکان کار کردن توی دوران دانشگاه کنار تحصیل خب این رشته فشردگی های خاص خودشو داره، در مورد ترم های آینده نمیدونم چه طوریه ولی درمورد ترم های اول، کارهای ساده تو کلینیک برای اونایی که یا قبلا پراکتیکوم انجام دادن (تجربه و مدرک دارن) یا برای دانشجوهای ترم بالاتر وجود داره. واسه تازه وارد ها طبق چیزی که من دیدم نه به اون صورت!


اینها تجربه دوست عزیزمون بودن که در مورد دانشگاه گوتینگن و کالج هانوفر صدق میکنه. قطعا روند پذیرش در دانشگاه های دیگه متفاوت هستش و اکثرا مصاحبه ای ندارن! در مورد دخالت دادن تاثیر پراکتیکوم و . و اینکه کلا چه معیار هایی رو دخیل میدونن دانشگاه به دانشگاه متفاوته. اما مهمترین فاکتور ها نمرات شما هستن و در کل سابقه ای که برای خودتون ساختید. توجه داشته باشید هر چیزی رو هر جایی قبول ندارن، و سعی کنید بدونید که با چی طرف هستید تا انرژی و تلاشتون بیخودی هدر نره و جای درستی رو هدف بگیرید.


به امید موفقیت همگی

و با تشکر از آقا سینای عزیز


برای طرح سوالاتون میتونید از

اینجا وارد گروه تلگرام بشید



۱- چه طوری میشه از آزمون ورودی کالج ها معاف شد؟ در اکثر موارد معافیتی در کار نیست. بعضی ها از بخش زبان معاف میکنن با DSH2 یا TestDaF 4x4 و .! مکاتبه کنید.

۲- کالج ها برای تکمیل ظرفیتشون ملیت رو هم در نظر میگیرن؟ بله! مثلا نمیذارن چینی ها کلاسا رو پر کنن!!! برای ایرانی ها چون تعدادشون کمه رقابتی از این نظر نیست.

۳- آیا میشه کالج 1 گرفت؟ مشخصا غیر ممکن نیست! اما تجربه نشون داده همون نمره ایرانشونو بگیرن خوب عمل کردن!!! قرار نیست کسی که ایران 2 گرفته تو آلمان دچار جهش ژنتیکی بشه و 1 بگیره. خیالبافی نکنید!

۴- برای آزمون ورودی کالج چی بخونیم؟ منبع مشخصی نداره. باید سواد عمومی زبانتون بالا باشه و برای لوکه کتاب های موت زور لوکه که توی وبلاگ هستن پیشنهاد میشه.

۵- آیا میشه آزمون ورودی کالج ها رو ایران داد؟ بعضی از کالج ها مثل هانوفر و کنستانس و . به شرط هماهنگی با گوته، که برگزار کننده هست و دانشگاه و همچنین به حد نصاب رسیدن! بله برگزار میکنن.

۶- هر ترم کالج ها چه قدر قبولی میدن؟ بسته به تعداد شرکت کننده ها و ظرفیت پذیرش هر ترم . چند ترم اخیر حدود 5 تا 10 درصد! سخته اما غیرممکن نیست!

۷- میتونم کالجم رو بعد از ثبت نام و یا ضمن ترم اول تغییر بدم؟ تغییر کالج پروسه ی آسونی نیست و نیاز به موافقت کالج مبدا و مقصد رو داره. قانونی به طور عمومی نوشته نشده دراین مورد و به همین دلیل سلیقه ای و باتوجه ب شرایط مسئولین کالج تصمیم میگیرن.

۸- میتونم کورس کالجم رو عوض کنم؟ طبق تجربیات امکانش هست ولی باز هم مدیریت کالج باید تصمیم گیری کنه

۹- امتحان ورودی کالج در سطح کنکور هست؟ نه هیچ ربطی ب هم ندارن. نمونه های امتحان و منابع مرتبط رو گذاشتیم تو وبلاگ

۱۰- کالجای دولتی یا دانشگاه های دولتی رایگانن؟ رایگان به معنای صفر یورو نه. شهریه ترمی باید پرداخت کنید ک زیر ۵۰۰ یورو هست

۱۱-‏ 
FSP کالج سخته ؟ بله میتونه سخت باشه . FSP هر کالج از موضوعات تدریس شده در کالج هست که با مطالعه در طول ترم میتونید خودتون رو بهتر آماده کنید برای این امتحان

۱۲- برای ورود ب دانشگاه شرط سنی وجود داره؟ خیر

۱۳- آیا میشه بدون شرکت در کالج ، امتحان FSP داد؟ بله. باید درخواست پلاتس اکسترن کنید از کالج های دولتی. 

۱۴- تفاوت کالج خصوصی و دولتی چیه؟کالج دولتی هزینه ی بسیار کمی داره، امتحان ورودی و امتحان خروجی داره ، مدرکش برای تقریبا همه دانشگاه های آلمان معتبر هست.

۱۵- آیا مدرک 
FSP همه کالجای دولتی برای کل آلمان معتبر هست؟کالجایی که زیرنظر هوخشوله هستن (به جز نوردهاوزن) فقط برای دانشگاه های همون ایالت + همه ی هوخشوله های آلمان معتبر هستن. کالجای زیرنظر دانشگاه برای همه مراکز آموزشی در آلمان معتبر هستن

۱۶- اگه یک ترم یا امتحان نهایی کالج رو بیفتم چه اتفاقی میفته؟ شما قانونا یکبار اجازه تکرار یک ترم و یکبار اجازه تکرار 
FSP رو دارید.



برای طرح سوالاتون میتونید از

اینجا وارد گروه تلگرام بشید



تجربه تست آ اِس :


من حدود دو ماه پیش آزمون رو دادم ، دانشگاه هامبورگ .

اول در خصوص پروسه پلاتز گرفتنش ، روزی که رفتم ثبت نام کنم اون ازمون کلا رزرو شده بود همه جا و فقط لیست انتظار مونده بود ، منم اسممو برا تک تکشون نوشتم ولی خب نشد که نشد . در نتیجه میبایست رو آزمون بعدی حساب میکردم اما چون باید هرچه زودتر آزمونو میدادم ، یه روز همینجوری تو سایتش داشتم میگشتم به امید اینکه یکی کنسل کرده باشه پلاتز باشه که دیدم دانشگاه هامبورگ یک ازمون برگزار میکنه ، حدود دوهفته دیرتر از اون تست آز اصلی ( چون تست آز هم مثل تستداف همه جا یکروز برگزار میشه هر مثلا ۵-۶ ماه) که خب پلاتزو گرفتم در نهایت . قیمت ازمون ۱۱۰ بود

ادامه مطلب


آزمون ورودی کاسل :


تجربه من از ازمون ورودی کالج کاسل
،این امتحان  دو قسمت داره؛ریاضی و زبان
قسمت زبان که لوکه هست و قسمت ریاضی هم سطح بالایی نداره ولی فقط بعضی سوالاتش حالت فرمولی و مبحثی
ثابتی ندارند یعنی یکم مثل تست های  هوش میمونه، دقیق یادم نیست ولی یه سوال این جوری گفته بود تقریبا  که
((تام وقتی میره رو میز از خواهرش 80سانتی متر بلندتره و وقتی خواهرش میره روی میز از تام 1 متر بلندتره، ارتفاع میز چقدره؟)) ولی در کل امتحان تقریبا شبیه همون نمونه ی داده شده داخل سایت بود  و چیز عجیبی نداشت و فقط دقیقا همون مباحث نبود، مثلا تو نمونه یادمه مبحث مشتق بود ولی تو امتحان از مشتق سوالی نبود و به جاش از این مدل سوالات که گفتم بود،
زبان هم که فقط همون کتاب های موت زورلوکه کافیه حتی همون سطح ب1 فکر کنم کافی باشه فقط در صورتی که در سطح خیلی خوب بلد یاد گرفته باشید،سرعت عمل  خیلی مهمه که بشه سریع تموم کنی و حداقل یک بار چک کنی.
موفق باشید

#تجربه_شخصی
#ورودی #امتحان #کاسل


باتشکر از پویا


Studienkollegs@



برای طرح سوالاتون میتونید از

اینجا وارد گروه تلگرام بشید



آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها